Min månad i film | Oktober 2018

 
I oktober blev det faktiskt ganska många filmer, vilket var roligt. I oktober såg jag totalt 29 filmer. En animerad, fyra rewatch, ett biobesök, sex Hallmark, sjutton övriga. Om ni inte har Letterboxd, vilka detta bilder är tagna från, är siffran till vänster om filmaffischen datumet jag såg filmen. Pilarna bredvid hjärtat existerar om det är en film jag sett tidigare. Filmtitlarna som är länkar tar er till mina respektive recensioner, om ni vill läsa mer tankar kring filmerna.
 
Filmerna jag såg i oktober
 
 
De första två filmerna jag såg i oktober var Hallmark-filmer, nämligen Truly Madly Sweetly och All of My Heart: The Wedding. Tyckte att båda två var ganska bra, speciellt All of My Heart. Tycker verkligen om den filmserien. Efter det inträffade månadens enda biobesök, Venom. Var inte direkt ett fan. Sedan såg jag en till Hallmark-film, som var en av månadens bästa. Falling for You. Tyckte att den bröt mot många Hallmark-normer, vilket var kul. Såg sedan The Darkest Minds, som var en av de sämsta filmerna jag har sett i år, och The Seagull, som jag blev positivt överraskad av. 
 
 
Sedan fortsatte jag månaden med att se en tv-film som inte är skapad av Hallmark, nämligen Autumn Stables. Hade sett en trailer någon vecka innan, och tyckte den verkade intressant. Tyckte att den var bra! Sedan såg jag Murder on the Orient Express, som inte var en höjdare, för att sedan se om Guardians of the Galaxy. Igen. Jag kollade även om Fanastic Beasts inför den andra filmen, och tyckte igen att den inte var så bra. Jag såg även Stoker, och blev kär i Charlie Stoker, och en till Hallmark-film. Under the Autumn Moon. Den var helt okej. 
 
 
Denna del av månaden var när jag kom på hur fantastiskt det var att sätta på en film på CMore eller Viaplay på tvn, men göra annat på datorn. Detta streamingberoende började med Hampstead, som var mysig men kanske  jätte bra. För att sedan fortsätta med två period draman, Final Portrait och A United Kingdom, där den förstnämnda var otroligt tråkig, men den sistnämnda riktigt bra. Jag kollade även om den första Narnia, och såg en till Matthew Goode-film: Imagine Me & You, vilket blev en ny favorit för mig. Valde även att se Sorry to Bother You, vilket egentligen bara går att beskriva som en väldigt annorlunda upplevelse. 
 
 
Mitt streamingberoende fortsatte även här, med Lady Macbeth och Baby Driver. Båda två överraskade mig faktiskt, och jag tyckte om båda två. Jag såg även ännu en Hallmark-film Love, Of Course och den senaste Incredibles 2, som jag antagligen hade tyckt om mer om jag hade sett om Incredibles 1 innan. Jag valde även att kolla på Leap Year här, en av mina absoluta favoritfilmer. Den gjorde mig verkligen inte besviken. Fick även chansen att se den fantastiska nya romantiska komedin Juiliet, Naked som är ett stort tips att se. 
 
 
Här ovanför ser vi alltså månadens fem sista filmer, vilket är en väldigt konstig blanding om jag får säga så. Den börjar med årets första Countdown to Christmas film, Christmas at Pemberley Manor, som ni vet att jag inte riktigt tyckte om. Efter det såg jag en till film jag inte tyckte om, The Dark Tower, för att sedan se en film jag älskade, Table 19. Jag avslutade månaden med att se båda månadens filmer, Ghost och Finding Neverland, där jag tyckte om en och ogillade en. 
 
Månadens bästa och sämsta film
 
Månadens sämsta film står egentligen mellan två filmer. The Dark Tower och The Darkest Minds. Kanske även Final Portrait. Men jag måste faktiskt säga att The Darkest Minds var den sämsta filmen jag såg den här månaden. Förstår inte hur filmskaparna kunde ha sett resultatet och tänkt att det var redo att släppas. Månadens bästa film, som jag inte har sett förut, måste nog vara Imagine Me & You. Vet inte varför jag älskar den så mycket, men det gör jag. Table 19 och Falling For You är dock också starka kandidater.