Hallmark Fall Harvest 2018

 
Nu är dags för det nioende Hallmark-inlägget för i år. Nioende! Det börjar bli lite väl många för att faktiskt länka alla inlägg direkt här, så för att läsa alla mina recensioner av årets filmer, klicka er in på min kategori "Hallmark". Jag kollar på alla filmer de släpper i år, och i år följer jag som sagt Hallmarks egna indelning av dess filmer. Nu var det dags för att recensera filmerna som släpptes under åtets Fall Harvest, alltså deras höstiga filmer. Hoppas ni hittar något som faller er i smaken.
 
 
Truly, Madly, Sweetly 
 
Natalie, a cupcake food truck owner has always dreamed of owning her own bakery. Eric has always wanted his own business. When an inheritance throws these two opposites together, neither could have imagined what fate had in store for them.
 
Mina tankar
 
Det här var en bra film. En film som jag tyckte om att kolla på, en film vars handling var underhållande. Men den var inte mycket mer än det. Den ligger någonstans i mitten, vilket jag tycker är helt okej faktiskt. Det har varit väldigt många filmer som har varit lagom detta år, och det var denna med. Skådespelarna är egentligen inte mina favoriter så jag tycker ändå att den var bra sett till den aspekten. Filmen var även väldigt gullig, och det var mysigt att se dem renovera bakeriet tillsammans. ½
 
 
All of My Heart: The Wedding 
 
As the big day approaches, Jenny and Brian are faced with having to give up their ownership of Emily's Country Inn to a distant relative, while financial issues continue to plague the couple.
 
Mina tankar 
 
Den här tredje All of My Heart-filmen var nästintill precis lika bra som de andra har varit. Det finns ingen som är sämre än den andra, det finns ingen som är bättre än den andra. Men vad jag tyckte om specifikt med den här filmen var att den verkligen kompletterade och verkligen packade ihop berättelsen. Familjeaspekten har varit viktig i alla filmerna, men vi har aldrig riktigt fått träffa på deras riktiga familj. Därfrö var det kul att vi fick träffa Brians pappa, och Jennys kusin. Fint. Om det var något jag inte tyckte om så var det att filmen utgick från pengaproblem - igen. Annars är detta ganska överlägset Hallmarks finaste par. 
 
 
Falling For You
 
Radio host Lacey is hosting a bachelor bake-off to raise money to save a radio station. When her star bachelor backs out, she enlists visiting Zac, a businessman, to fill the spot.
 
Mina tankar
 
Åh vad positivt överraskad jag blev med den här filmen. Den gick bort lite från det klyschiga händelseförloppet Hallmark ofta har, med att jobbet alltid behöver offras för att hitta kärlek. Falling For You var överlag egentligen alls så dramatiserad som många av dess filmer kan vara. Båda fick sina drömjobb - samtidigt som de också fick varandra. Det var skönt att se, och blev med detta (tillsammans med den mysiga handlingen och fina karaktärerna) en av årets bästa Hallmark-filmer. Oväntat nog. 
 
 
Under the Autumn Moon
 
An ambitious executive scouts out a ranch for use for her company's retreats, but ends up finding romance instead. Soon enough, she has to make the choice between love and career.
 
Mina tankar
 
Det här var nog den film jag tyckte om minst under årets Fall Harvest. Konceptet kändes väldigt uttjatat, och det var egentligen ingenting som fick mig att vilja bli investerad i berättelsen. Det finns så många filmer att jämföra denna med, och jag tycker inte att den räcker helt enkelt. Ganska tråkigt, eftersom att skådespelarna faktiskt är väldigt duktiga och har ganska mycket kemi. Något positivt att säga kring den är väl att den inte är en av årets sämsta, trots att jag ärligt talat inte kommer ihåg mycket om filmen. 
 
 
Love, Of Course
 
When widowed mother Amy moves her only daughter, Cara to her out-of-state college dorm, Amy finds herself searching for the next step in her life. While at the university, Amy gets an offer she can't refuse and meets Noah, a charismatic, well-traveled professor, and discovers a new life of her own.
 
Mina tankar
 
Den här låg ungefär på samma nivå som Truly, Madly, Sweetly gjorde. Den var bra, men det är ingenting jag kommer att komma ihåg från årets Hallmark program. Vad jag tyckte om med filmen dock var karaktärerna. De kändes genuina, och det fanns ingen jobbig problematik mellan dem. Vad som jag tyckte kanske försämrade filmen lite var den eviga icke-kommunikationen. Om de bara hade pratat med varandra, på riktigt, hade det blivit mycket lättare. Sedan fanns det ingen riktigt spännande handling, eller någon riktig romantisk kemi. Men som sagt, den var bra. Men igen bara inte fantastisk. ★½
#1 - Lena

Jag har faktiskt inte sett någon av höstfilmerna i år. Jag kanske skulle ta och satsa på någon av dessa :)

Svar: Falling For You var absolut bäst! Om du ska se någon, se den!
Emelie Karlsson