Hallmark Summer Nights 2018

 
Nu är det dags för årets sjunde Hallmark-inlägg, med recensioner av årets summer nights filmer. I år följer jag som sagt Hallmarks egna indelning av dess filmer (så länge det går), och ni kan hitta tidigare inlägg här, härhärhärhär och här (eller så kollar ni bara in min hallmark-kategori!). Här kommer i alla fall mina tankar! Hoppas ni hittar något som faller er i smaken. Som ni ser tyckte jag även att alla höll ungefär samma kvalitet, då alla i princip har samma betyg. 
 
 
Love on Safari 
 
After Kira inherits a wildlife reserve in South Africa, she travels there to meet the no-nonsense head ranger, Tom. When she learns the reserve is in financial jeopardy and she may have to sell it to her uncle’s competitor, Tom urges her to save it by taking her on a safari in hopes that she will fall in love with the land, the animals, and hopefully him.
 
Mina tankar
 
En aspekt som kommer dyka upp i alla dessa recensioner, är att filmen kunde ha varit mycket bättre än den var. Att det fanns väldigt mycket bortslösad potential. I detta fall tycker jag den potentialen försvann när det handlade om personligt drama istället för deras jobb. Som djurskötare och som web designer. Samtidigt som det i slutet även kändes som att det löste sig väldigt lätt, att det inte fanns någon poäng till konflikterna och dramat. Men jag tyckte ändå att det var en väldigt fin film och en av de bättre summer nights-filmerna. Lacey höjer allt hon är med i. ★½ 
 
 
A Summer to Remember
 
ER doc Jessica loves her job, but not the hours. Meeting Trevor, a dashing surgeon, when they arrive in Fiji, Jessica also strikes up a friendship with Will, the charming co-owner of their resort. As Jessica notices how Trevor is a workaholic, she also sees that Will offers her tranquility, and she starts to wonder if this island paradise can give her the happiness – and love – she once knew. 
 
Mina tankar
 
Hur myckte bättre hade inte den här filmen varit om de hade exkluderat Trevor? Han bidrog inte med något till berättelsen överhuvudtaget, utan förstörde bara. Utan honom hade det var en fantastisk berättelse om en kvinna som kommer tillbaka till en plats hon brukade älska, för att även hitta en man hon älskar. Tyckte att kemin mellan huvudkaraktärerna var helt fantastisk, samtidigt som jag även tyckte om att A Summer to Remember inte var rädd för att ta upp känslor. En av de bättre kärleksberättelserna denna sommar, men som tyvärr förstördes av en irriterande och onödig karaktär. ★
 
 
Love at Sea
 
It’s been a year since Olivia Grayham, a child of the hotel business, struck out on her own as an event planner. It’s been a struggle but she’s finally poised for a major career boost thanks to her best friend Alexandra, who is taking her wildly popular YouTube lifestyle series onto the high seas for a Caribbean cruise. Tasked with organizing a multifaceted event for the fans onboard and online, Olivia has plotted the journey down to the last detail and planned for every possible contingency, or so she believes. She’s no sooner onboard than she faces her first curveball: the ship’s longtime cruise director has been reassigned and instead she will be working with his second-in-command, Tony Rieves, who has already begun putting his stamp on the ship’s activities. With no option but to adjust to each unexpected development that comes her way, Olivia realizes that there are some things that simply can’t be planned or anticipated – like falling love. 
 
Mina tankar
 
Igen - den här filmen hade kunnat vara hur bra som helst. Den utspelar sig liksom på ett kryssningsfartyg. Men det kändes som att vi blev presenterade till en viss handling, som sedan försvann helt och hållet. Det här med hennes kompis. Samtidigt som jag tyckte det mesta kändes väldigt orealistiskt, speciellt i och med hur de hanterade alla problem. Filmen var dock fortfarande väldigt underhållande, och kemin mellan huuvdskådespelarna är självklart bra (eftersom de är gifta i verkligheten). Om det är någon film på listan som ska ha en uppföljare dock, så är det den här. ★
 
 
Pearl in Paradise
 
Magazine photographer Alex Anderson and author Colin Page head to Fiji in search of the illusive blue pearl that Colin wrote about in his bestselling novel Pearl in Paradise. Alex stands to land the creative director position if she can photograph the pearl for the magazine’s 30th anniversary issue, and Colin hopes that by writing a guest article about the long-lost gem he can boost sales of his failing other books and not lose his publisher. As the two head off to their search, neither is aware yet that finding love could be the rarest adventure of all.
 
Mina tankar
 
Nu har vi kommit till min favorit, Pearl in Paradise (tillsammans med Love on Safari). Det som gjorde den här filmen bättre än de andra, var för mig att den kändes mer avslappnad. Inte lika planerad och uppstyltad. Det kändes aldrig konstigt att de blev kära i varandra, allt var väldigt mysigt och underhållande. Om det är något jag tyckte var underutvecklat med den här filmen, så var det själva jakten efter pärlan (och varför!). Jag ville ha mer mytologi kring den. Men annars var det här en riktigt härlig film, som var väldigt lätt att titta på. ★★★½ 
 
 
Season for Love
 
After her divorce, a woman returns to her hometown to spend the summer with her daughter and mother. At her daughter's urging, she signs up for the town's annual barbecue competition, where she runs into her high school sweetheart. Old feelings resurface as they spend time together, but she convinces herself that she has no time for distractions when there's a competition to win.
 
Mina tankar
 
Tanken med Season for Love älskar jag. Jag känner att den hade varit exceptionell om det hade varit en annan stad, med en annan tävling, vid en annan årstid. Kanske vinter eller höst. Med dessa aspekter den hade nu, kändes den otroligt amerikansk. Till och med nästan jobbig att kolla på, speciellt med BBQ-tävlingarna. Men som sagt så tycker jag verkligen om tanken med filmen, och alla scener som bara visar paret i fråga är fantastiska. Det är bara resten som jag skulle vilja ändra till något annat, något mer höstigt eller juligt. Då hade filmen varit mycket bättre. ★
#1 - Lena

Jag har insett att jag endast väljer att titta på dessa filmer nu för tiden om det är någon skådespelare som jag gillar. Vilket är tråkigt för jag missar säkert en hel del underhållande filmer från Hallmark på grund av det :(