The Beach House och Royally Ever After | Hallmark 2018

 
Det här inlägget är väldigt försenat. Jag skulle egentligen få upp det här när den andra filmen, Royally Ever After, släpptes - det var ungefär en månad sedan. Men nu tog jag mig i alla fall i kragen, och fixade ihop det till slut. I år följer jag som sagt Hallmarks egna indelning av dess filmer (så länge det går), och ni kan hitta tidigare inlägg här, här, här och här. Detta inlägg innehåller två ströfilmer: The Beach House och Royally Ever After. Hoppas ni hittar något ni tycker om och själva vill se. 
 
 
Handling
 

The story follows Caretta "Cara" Rutledge, a woman who's tried to move beyond a difficult past but is forced to grapple with history head-on when she returns to fix the family beach house. During one devastating storm, Cara and her mother save hundreds of sea turtles from certain death and learn some of life's real truths in the process.

 
Mina tankar
 
Om ni har sett The Last Song, så är det här ungefär samma sak. The Beach House har precis samma handling, men jag måste faktiskt säga att detta inte gör mig något överhuvudtaget. Nästan tvärtom - detta är ett koncept jag tycker om, varför inte utnyttja det. The Beach House använde även detta koncept på bästa möjliga sätt, för den här filmen var helt fantastisk. Det märkes verkligen att det var bättre skådespelare som hade hittats till denna Hallmark Hall of Fame film. Chad Michael Murray, Minka Kelly och Andie MacDowell briljerade. Fin miljö, fin handling, fint allt. Den bästa Hallmark-filmen som har kommit hittills i år. 
 
 
Handling
 

Sara’s dream of finding the perfect mate is realized when boyfriend Daniel proposes marriage, but there is one tiny hitch. It turns out he is the real-life prince of a small European monarchy, and his marriage requires the approval of his royal parents. Commoner Sara will have to do more than simply impress the in-laws-to-be. If she wants to become Daniel’s wife, she’ll have to prove she’s got all the makings of an honest-to-goodness princess.

 
Mina tankar
 
Från det bästa till det sämsta, hej Royally Ever After! Jag vet inte varför jag hade så höga förhoppningar som jag hade, antagligen eftersom den hade fått ganska bra recensioner, men den levde verkligen inte upp till dem. Detta var nästintill värdelöst, om jag får säga så. Först och främst kan jag inte se Torrance Coombs i något annat än i Reign, om ens det, och jag kände att alla överlag överdrev lite med skådespeleriet. Allt kändes otroligt falskt. Sedan störde jag mig otroligt mycket på hur de skrev den kvinnliga huvudrollen, varför är hon så inkompetent om hon är en lärare? Varför inte bara ge oss en smart kvinna, speciellt när hon faktiskt redan är en lärare? Nej, detta var verkligen inte en bra film och ingenting jag kan tipsa om överhuvudtaget.  ★1/2