Hallmark June Weddings 2018

 
Nu är det dags för årets sjätte Hallmark-inlägg, med recensioner av årets june  weddings filmer. I år följer jag som sagt Hallmarks egna indelning av dess filmer (så länge det går), och ni kan hitta tidigare inlägg här, härhärhär och här. Här kommer i alla fall mina tankar! Hoppas ni hittar något som faller er i smaken. Jag har exkluderat Wedding March 4 i detta inlägg då det kommer ett eget kring den filmen nästa vecka.
 
 
Marrying Mr. Darcy
 
Six months after they met at a Washington D.C. dog show, schoolteacher Elizabeth Scott and businessman Donovan Darcy are blissfully in love and newly engaged. With Donovan in agreement, she looks forward to planning a small autumn wedding with the help of her mother, sister, and Donovan’s Aunt Violet. But as the weeks fly by and the arrangements for the wedding grow more elaborate, Elizabeth feels the burden of expectations she will face as Mrs. Darcy. Worse still, Donovan himself is wrapped up in his work and increasingly unavailable to her. Reminded yet again of their differences in background and temperament, Elizabeth can’t help but ask herself: should she marry Mr. Darcy?
 
Mina tankar
 
Marrying Mr. Darcy är alltså en uppföljare till Unleashing Mr. Darcy, som jag såg för någon vecka sedan och egentligen inte tyckte om. Därför jag var inte jätte exalterad på att det skulle komma en uppföljare på just den filmen. Tyckte allt kändes väldigt mediokert och svagt, och denna var väl ungefär på samma nivå. Tyckte dock att denna film hade en mer intressant handling, trots att de helt och hållet går bort från sin Pride & Prejudice-inspiration. Tyckte om att se familjedramat och Darcy distansera sig. Det var faktiskt underhållande. 
 
 
The Perfect Bride: Wedding Bells
 
Newly engaged Nick and Molly are looking forward to their big day. After their overbooked wedding venue reserves the wrong date, they have six weeks to plan the wedding of their dreams. Things get even more complicated when Steven, who once left Molly at the altar, comes back into her life with a business offer that may be too good to turn down.
 
Mina tankar
 
Sedan fick vi utöver Marrying Mr. Darcy även en till uppföljare, The Perfect Bride: Wedding Bells, vilket är en uppföljare till The Perfect Bride, som jag faktiskt tyckte om väldigt mycket när den kom förra året. Det bästa med den filmen var kemin mellan karaktärerna, och det är även det bästa med den här filmen. Skådespelarna fungerar verkligen exceptionellt tillsammans, vilket gör en sån här filmen mycket, mycket bättre än den annars hade varit. Det här var faktiskt överlag en riktigt bra uppföljare, och Mollys klänning var hur vacker som helst! Bara litelite tråkigt att Jenna inte kom tillbaka. ½ 
 
 
Love at First Dance
 
Hope is tasked with teaching Manhattan’s former “Most Eligible Bachelor” how to dance for his extravagant, society wedding. But as the dance lessons progress, complications ensue when feelings begin to develop between student and instructor.
 
Mina tankar
 
Jag hade jätte höga förväntningar på Love at First Dance, främst på grund av människorna som portätterade huvudrollerna. I mean - Niall Matter och Becca Tobin? Det finns inga människor jag hellre skulle se tillsammans i en Hallmark-film. På grund av detta måste jag faktiskt säga att jag blev lite besviken. Tyckte den här filmen var väldigt ointressant. Antagligen främst på grund av att det inte fanns något drama, vilket självklart också kan vara skönt men som sagt, även ointressant. Det blev en film jag antagligen kommer att glömma bort väldigt snabbt, om en ska säga det så. Tyckte om Chasing Liberty-slutet dock. 
 
 
Yes, I Do
 

Busy chocolatier Charlotte has left her boyfriend James at the altar three times and now she needs to prove to him that she really does want to marry him. Things are complicated when James’ ex-girlfriend Nicole, who is also the owner of Chocolate Monthly Magazine, arrives on the scene and says she wants him back.

 
Mina tankar
 
Detta är nog den minst realistiska filmen Hallmark någonsin har släppt, vilket verkligen visar på något. Om hon har lämnat honom vid altaret tre gånger, så har de antagligen nu gjort slut eller sökt professionell hjälp. Inte försökt igen, utan någon förändring. Förstår de inte att något är fel? Tyckte även det var konstigt hur lite de litade på varandra. Men förutom att den kändes väldigt långsökt, så tyckte jag ändå att den var ganska gullig. Den var underhållande, den var fin. Om Yes, I Do även hade haft riktiga känslor, så hade jag nog tyckt om den jätte mycket. Nu kändes den istället bara helt okej.