Hallmark Spring Fever 2018

Nu är det dags för årets tredje Hallmark-inlägg, med recensioner av årets spring fever filmer. I år följer jag som sagt Hallmarks egna indelning av dess filmer (så länge det går), och ni kan hitta tidigare inlägg här och här. Här kommer i alla fall mina tankar! Hoppas ni hittar något som faller er i smaken. 
 
 
 
Handling
 
High school sweethearts Maddie and Nate reconnect when Nate returns to their hometown to lecture at the hospital. Still hurt from their breakup, Maddie tries to avoid him. However, they eventually form a friendship, and Nate helps her as she secures funding to expand her cupcake shop. Just as Maddie and Nate rekindle their romance, Nate learns that a career opportunity awaits him in Boston. Devastated, Maddie returns the promise ring he gave her long ago and prepares for the grand reopening of her shop. Nate soon realizes how much he left behind, and must decide if his future lies in Boston with work or in his hometown with Maddie.
 
Mina tankar 
 
Det här var inte en bra film någonstans. Skådespeleriet var uselt, om det är något jag får säga, och manuset likaså. Allt kändes så otroligt dumt och slarvigt, vilket var väldigt tråkigt att se. Det var även en väldigt tråkig film, och jag måste även säga att paret inte hade någon kemi överhuvudtaget. High school sweethearts-filmer kanske inte riktigt är min grej. The Sweetest Heart får en och en halv av fem stjärnor.
 
 
 
 
Handling 
 
A struggling NYC matchmaker is hired by a king to find his son a suitable wife in time for a national celebration. As the clock ticks towards her deadline, the matchmaker finds him the perfect wife – only to realize that she’s fallen in love with him!
 
Mina tankar
 
Royal Matchmaker var överlägset den bästa spring fever-filmen. Först och främst är handligen väldigt rolig och unik, att en matchmaker hyrs in för att hitta en kvinna till en blivande kung, men skådespelarna är även helt fantastiska. Will Kemp, som vi tidigare har sett som Darnley i Reign, och Joy Lenz som tidigare har sett i One Tree Hill. Det var även kul att se Transylvanien och Valakiet som backdrop. Royal Matchmaker får fyra av fem stjärnor. 
 
 
 
 
Handling
 
When an ambitious event planner gets an opportunity she can’t refuse, she goes undercover as her boss and returns to her rural hometown. With the help of her family and the man she left behind, she pulls off the perfect spring retreat, but will she discover home is where her heart is?
 
Mina tankar
 
Home by Spring är en otroligt medioker film, med ett hemskt budskap. Som om vi ska tro att en tjej lämnar sitt drömjobb, för en kille som hon tidigare har lämnat för sitt drömjobb. Och det faktum att hela filmen handlar om att en kille ska få en pappas "blessing" att gifta sig. Blir väldigt irriterad på Home by Spring. Men det är en otroligt vacker film, sett till landskapet. Och den var väldigt mysig, så Home by Spring får tre av fem stjärnor av mig. Poppy Drayton var jätte duktig i sin roll.
 
 
 
 
Handling
 
Susanna gladly accepts help one day from handsome stranger Nate at her parents’ garden store in small-town Georgia. Sparks between them fly, but when a photo of them gets leaked to the press, Susanna is in for the shock of her life when Nate is called back home by his mother… For his coronation as the King Nathaniel of Cambria!
 
Mina tankar
 
Sist men inte minst hittar vi spring fevers sämsta film, Once Upon a Prince. Den här var verkligen katastrofalt. Hade ändå förväntningar på att det här skulle vara en bra film, främst på grund av att vi igen skulle få se en Reign skådis. Men Once Upon a Prince levererade värsta fallet av instalove, och en otroligt skev handling. Efter ungefär två scener tillsammans älskade våra huvudkaraktärer varandra. Imma say no to that. Once Upon a Prince får en och en halv av fem stjärnor av mig. 
#1 - Lena

Men åh jag som såg fram emot Once Upon A Prince. Kommer nog se den ändå bara för att det är Jonathan med i den haha