Hallmark Countdown to Valentine's Day 2018

Nu är det dags för årets andra Hallmark-inlägg, med recensioner av årets countdown to valentine's day filmer. I år följer jag som sagt Hallmarks egna indelning av dess filmer (så länge det går), och ni kan hitta tidigare inlägg här. Nästa gång blir det nog en salig blandning. Här kommer i alla fall mina tankar! Hoppas ni hittar något som faller er i smaken.
 
 
 
     Handling
 
Hardworking and optimistic television producer, Kelly, doesn't have time for love. Along with her mentor Amanda, Kelly dives into another season of the Little Gourmet, a kids cooking show, when hot-headed Chef Stephen is dropped into Kelly's life as a last minute replacement host. As the two struggle to make peace and a successful show, they realize they have a lot more in common than they thought - a love of food, the kids they encounter and each other.
 
     Mina tankar 
 
Det finns ingen chans överhuvudtaget att jag se Brett Dalton som någon annan än Ward i Agents of SHIELD, så det förstörde självklart lite för mig. Men jag tyckte ändå att han var väldigt övertygande som sin karaktär, Stephen. Sedan tycker jag även att Ali Liebert är helt fantastisk. Jag tyckte även om att den handlade väldigt mycket om just mat, samt det faktum att ingen gav upp sitt jobb för att vara med den andra. Var en tillfredställande film helt enkelt. Den var dock väldigt förutsägbar, på ett lite jobbigt sätt. Så Cooking With Love får 3 1/2 av mig. Kunde varit bättre, kunde varit sämre.
 
 
 
 
     Handling 
 

Helen, a kind hearted and shy florist, meets the perfect man at a Valentine's Masquerade Ball. When she enlists the help of her best friend Henry to track him down, she finds that her perfect man may already be right in front of her.

 
     Mina tankar
 
Very, Very Valentine förvånade mig faktiskt, då jag inte alls hade förväntat mig att tycka om denna film. Det handlar alltså om två bästa vänner, som inte kan förstå att båda verkligen gillar varandra samt är perfekta för varandra. Men den var faktiskt bra, för vi fick följa Helen faktiskt upptäcka hur hennes nuvarande "perfekta" pojkvän inte riktigt kände henne, och att det hon verkligen ville ha var precis framför hennes ögon. Det var en gullig film, och jag tyckte om att se hur otroligt omtänksam mannen i det hela faktiskt var. Very, Very Valentine får en 4 av 5.
 
 
 
 
     Handling 
 

A young woman takes advice from the chalkboard notes that her mysterious house rental tenant leaves when a slick sales rep arrives with plans to buy her family’s prized winery.

 
     Mina tankar
 
My Secret Valentine hade jag höga förväntningar på. Först och främst är huvudrollerna två av mina favoriter när det kommer till Hallmark skådespelare, men det hela handlar även om en hemlig beundrare. Två som börjar med att ogilla varandra det verkliga livet, faller för varandra utan att veta att det är den andra de har fallit för, för att sedan falla för varandra i det verkliga livet. Precis som You've Got Mail. Men jag tyckte inte riktigt att det fungerade i detta fall. Filmen kändes lite väl platt. Den var dock väldigt rolig, så det var inte en dålig film. Men den var inte alls så bra som jag ville att den skulle vara, helt enkelt. My Secret Valentine får 3 1/2 av 5.