Min månad i film | Augusti 2018

 
Det känns som att jag egentligen inte gjorde något annat i augusti än att jobba, vilket även syns på det antal filmer jag såg (samt böcker och serier). Det ekar relativt tomt faktiskt, tyvärr. Men jag kan faktiskt lova att det blir betydligt mer i september, då jag redan sett ungefär lika många som jag såg totalt i augusti. Vilket var 15 st. Ett biobesök, tre rewatch, fem Hallmark, sex övriga. Om ni inte har Letterboxd, vilka detta bilder är tagna från, är siffran till vänster om filmaffischen datumet jag såg filmen. Pilarna bredvid hjärtat existerar om det är en film jag sett tidigare. Filmtitlarna som är länkar tar er till mina respektive recensioner, om ni vill läsa mer tankar kring filmerna.
 
Filmerna jag såg i augusti 
 
 
Något ni antagligen kommer att märka, är att denna månad i princip enbart är en blandning mellan Hallmark, Marvel och halvnya blockbusters. Den första filmen jag såg i augusti var i alla fall Love on Safari, en film av Hallmark. Tyckte den var bra, men inte jätte bra. Sedan gick jag på bio och såg den senaste Mission Impossible, nämligen Fallout. En riktigt, riktigt bra film och den nästbästa Mission Impossible filmen hittills, enligt mig. Sedan såg jag en till Hallmark-film, A Summer to Remember. Den var helt okej. Sedan såg jag två blockbuster-filmer på rad, nämligen den senaste Jurassic World och Skyscraper. Båda var ganska katastrofala. 
 
 
Sedan kollade jag på Love at Sea, vilket också då är en film av Hallmark. Den var precis som de flesta Summer Nights-filmerna helt okej, men inte mycker mer. Sedan såg jag månadens stora snackis, To All the Boys I've Loved Before. Filmatiseringen av böckerna vid samma namn. Tyckte den var riktigt bra - faktiskt! Sedan såg jag Tag, för någon konstig anledning, och tyckte den var underhållande. Sedan tittade jag in månadens nästsista Hallmark-film, Pearl in Paradise. Bra - men inte mycket mer, tyvärr, vilket är väldigt återkommande med Hallmark denna månad. Sedan såg jag en till blockbuster, Ocean's Eight. Den var ungefär precis som jag ville att den skulle vara, trots att jag tycker att den hade potential att vara ännu bättre. 
 
 
Sedan valde jag att se om The Way Way Back, en av mina absoluta favoritfilmer. Kommer aldrig kunna ge den något mindre än en fullpott. Efter det kollade jag på den nya filmen Book Club, som jag faktiskt tyckte om jätte jätte mycket. Om den hade handlat mer om böcker än om män, så hade den till och med kanske fått en fullpott av mig den med. Sedan kollade jag på månadens sista Hallmark-film vilket var Season for Love, vilket jag även tror var den sämsta denna månad. Den var otroligt amerikansk. De två sista filmerna jag såg i augusti blev två Marvel-filmer, och det här var faktiskt min första rewatch av Infinity War (!). Det var intressant att se den utan att vara så himla in the moment, men jag tycker fortfarande att den är helt otrolig. First Class blev jag faktiskt lite besviken över denna gång. Hade fått för mig att den var mycket bättre. 
 
Månadens bästa och sämsta film
 
Inkluderar inte filmer jag har sett förut i denna sektion, utan bara filmer jag har sett för första gången denna månad. Därför måste jag säga att månadens bästa film faktiskt var Mission Impossible: Fallout. Skulle nog behöva se den en gång till, men från vad jag kommer ihåg var den riktigt bra. Månadens sämsta film måste vara antingen Fallen Kingdom eller Skyscraper, båda var såna utomordentliga magplask. Men jag tror ändå att Fallen Kingdom var sämst. Ögonen rullade bak i huvudet när jag kollade på den filmen.