Första intryck | FBI, Single Parents, New Amsterdam och A Million Little Things

 
Handling
 
From Dick Wolf and the team behind the Law & Order franchise comes an eye-opening new procedural about the inner workings of the New York office of the FBI, bringing to bear all the Bureau's skills, intellect and mind-blowing technology to keep New York and the country safe.
 
Mina tankar
 
När jag besvarade listan över årets midseason-serier så trodde jag att FBI var en serie jag skulle fortsätta kolla på, som jag skulle följa. Efter det första avsnittet måste jag faktiskt säga att jag inte är övertygad. Eftersom det finns så många serier av samma typ så är det ganska viktigt för mig att de står ut, att de presterar utöver det vanliga. Till exempel som 9-1-1. Detta gjorde inte riktigt FBI i dess första avsnitt. Självklart var det kul att vi inte fick samma gamla vanliga "onda människor", men det var inte riktigt tillräckligt. Det enda som kan få mig, i skrivande stund, att bli intresserad av den här serien igen är att det visar sig att den inte bara har ett fall per avsnitt, utan även en underliggande större handling. 
 
 
Handling
 
This ensemble comedy follows a group of single parents as they lean on each other to help raise their 7-year-old kids and maintain some kind of personal lives outside of parenthood. The series begins when the group meets Will, a 30-something guy who's been so focused on raising his daughter that he's lost sight of who he is as a man. When the other single parents see just how far down the rabbit hole of PTA, parenting and princesses Will has gone, they band together to get him out in the world and make him realize that being a great parent doesn't mean sacrificing everything about your own identity.
 
Mina tankar
 
Single Parents var en serie jag inte hade någon uppfattning kring. Hade sett trailern men hade inte riktigt uformat en egen åsikt kring vad jag faktiskt trodde. Jag hade alltså ingen aning vad jag gav mig in på när jag såg på det första avsnittet av Single Parents, men som vanligt med ABC och komedier så var detta riktigt bra. Skrattade ett flertal gånger under detta avsnitt, och kollade till och med om ett par scener för jag tyckte om dem så mycket. Om den fortsätter så här, men även hittar ett djup, kan det här nog bli en stor favorit från denna midseason. 
 
 
Handling
 
Inspired by the oldest public hospital in America, this unique medical drama follows the brilliant and charming Dr. Max Goodwin, the institution's newest medical director, who sets out to tear up the bureaucracy and provide exceptional care. How can he help? Well, the doctors and staff have heard this before. Not taking "no" for an answer, Dr. Goodwin must disrupt the status quo and prove he will stop at nothing to breathe new life into this understaffed, underfunded and underappreciated hospital - the only one in the world capable of treating Ebola patients, prisoners from Rikers and the president of the United States under one roof - and return it to the glory that put it on the map.
 
Mina tankar
 
Jag vet inte varför det är så, men jag brukar faktiskt ha ganska svårt för sjukhusserier. Det är egentligen bara The Night Shift och Emily Owens jag har fortsatt kolla på efter ett par avsnitt. Därför var jag självklart lite skeptisk när jag började kolla på New Amsterdam, främst eftersom jag även tyckte att den såg ganska larvig ut. Men jag måste faktiskt säga att jag är positivt överraskad - främst eftersom det var dess larvighet som jag tyckte om mest. Med "How can I help?" som kastades omkring (orimligt) ofta i detta pilotavsnitt. Detta är en serie som ger en hopp, vilket är fint. Utöver det var skådespeleriet även helt fantastiskt, med Blacklist och Salem alumn. 
 
 
Handling
 
They say friendship isn't one big thing, it's a million little things; and that's true for a group of friends from Boston who bonded under unexpected circumstances. Some have achieved success, others are struggling in their careers and relationships, but all of them feel stuck in life. After one of them dies unexpectedly, it's just the wake-up call the others need to finally start living. Along the way they discover that friends may be the one thing to save them from themselves.
 
Mina tankar
 
Jag tänker säga det direkt - jag tokälskade det här första avsnittet. Jag älskade hur det var uppbyggt, jag älskade karaktärerna, jag älskade alla känslor, jag älskade skådespeleriet, karaktärernas egna draman, det underliggande känslan att det är något skumt på gång. Jag älskade allt. Jag var helt övertygad om att A Million Little Things skulle bli min This Is Us, och jag är så glad över att jag inte blev besviken. För det här avsnittet gav mig verkligen en wow-känsla. Jag skrattade, jag grät. Jag hoppas att A Million Little Things fortsätter så här säsongen ut. 
 
Första intryck av säsongens midseason-serier
 
#1 - Lena

Men åh jag skulle ju inte börja kolla på några nya serier men efter detta känns det som jag måste börja se några av dem i alla fall. Så allt är ditt fel haha