Första intryck | Manifest, I Feel Bad och Magnum P.I.

 
Handling
 
When Montego Air Flight 828 landed safely after a turbulent but routine flight, the crew and passengers were relieved. Yet in the span of those few hours, the world had aged five years and their friends, families and colleagues, after mourning their loss, had given up hope and moved on. Now, faced with the impossible, they're all given a second chance. But as their new realities become clear, a deeper mystery unfolds and some of the returned passengers soon realize they may be meant for something greater than they ever thought possible. 
 
Mina tankar
 
Manifest var en serie som intresserade mig väldigt mycket, främst eftersom jag inte visste hur det skulle bli överhuvudtaget. Detta är den typ av serie som kan gå hur som helst - antingen bli helt katastrofal, eller fantastisk. Och efter ett avsnitt verkar det luta lite mer mot det sistnämnda hållet. Hittills skulle jag nog bara säga att det var en bra pilot, en intressant pilot. Inte perfekt, inte fantastisk, men med potentialen att bli precis det. Det jag tyckte om mest med detta första avsnitt var karaktärerna och alla emotionella påverkningar detta tidshopp bidrog med. Även alla potentiella relationer mellan passagerarna som vi kommer att få utforska var en av avsnittets bästa aspekter. Förhoppningsvis kommer serien att fortsätta hålla denna kvalitet. Älskar även hur mycket Michaela påminner mig om Raimy från Frequency. 
 
 
Handling
 
Emet is the perfect mom, boss, wife, friend and daughter. Okay, she’s not perfect. In fact, she’s just figuring it out like the rest of us. Sure, she feels bad when she has a sexy dream about someone other than her husband, or when she pretends not to know her kids when they misbehave in public, or when she uses her staff to help solve personal problems. But that’s okay, right? Nobody can have it all and do it perfectly.
 
Mina tankar
 
Ja, jag kanske gick in med alldeles för många fördomar när jag kollade på de två första avsnitten av I Feel Bad. Ja, det kanske påverkade mina åsikter kring serien. Men om jag ska vara ärlig så tror jag inte att jag skulle tycka om serien även fast jag gick in med ett öppet sinne. Det här är inte riktigt min typ av komedi, och jag är även helt övertygad om att den kommer bli nedlagd efter en säsong. Om inte tidigare. Den är relativt lik Alex Inc, som jag älskade, men har inte riktigt den glimten i ögat som faktiskt gjorde serien bra. Inte heller samma mysiga humor. Förstår heller inte utgångspunkten för serien i detta fall. Om jag hade gjort det, eller om det hade varit tydligare, så hade detta säkert varit helt okej. Men i skrivande stund har jag redan tagit bort serien från mitt schema.
 
 
Handling 
 
A charming rogue, an American hero and a die-hard Detroit Tigers fan, Magnum lives in a guest cottage on Robin’s Nest, the luxurious estate where he works as a security consultant to supplement his P.I. business. The "majordomo" of the property is Juliet Higgins, a beautiful and commanding disavowed MI:6 agent whose second job is to keep Magnum in line, with the help of her two Dobermans. When Magnum needs back-up on a job, he turns to his trusted buddies and fellow POW survivors, Theodore "TC" Calvin and Orville "Rick" Wright. With keys to a vintage Ferrari in one hand, aviator sunglasses in the other, and an Old Düsseldorf longneck chilling in the fridge, Thomas Magnum is back on the case!
Mina tankar
 
Jag har inte sett originalet, men jag tycker ändå att det bör inträffa mer förändringar om det faktiskt ska skapas en reboot. Det finns alldeles för många serier av denna typ - så varför inte göra det till ett kvinnogäng (till exempel) istället för ett killgäng? Det hade varit annorlunda, det hade varit intressant. För nu känns det som jag har sett detta förut. Det enda intressanta för mig är egentligen Juliet, som är skitcool, men det ser just nu ut som ett de kommer förminska hennes karaktär till bara ett kärleksintresse för Magnum. Tänker dock ge serien tre avsnitt, som vanligt, och se om det förbättras. Men i skrivande stund är detta ett nej för mig. Dock närmare ett kanske än jag trodde den skulle vara.
 
Första intryck av säsongens midseason-serier