Sommarens nya serier 2018 (3)

 
Ni när sommaren är på ingång, så försvinner alla serier. Jag har bara ett fåtal som fortfarande ger mig avsnitt varje vecka. Därför tänkte jag att jag kunde göra ett par inlägg där jag tipsar om alla de nya serier som släpps i sommar - för vi kan ju inte låta våra seriescheman stå tomma, eller hur? Totalt är det nitton serier jag har hittat som kommer i sommar, vilket jag kommer dela upp på ett par inlägg. Del ett hittar ni här, och del två hittar ni här. Nu kör vi på del tre - med Love Is, Yellowstone, Take Two och Sharp Objects.
 
 
Love Is
 
Set during 1990s Los Angeles against the backdrop of Black Hollywood, Love Is follows Nuri and Yasir, a couple from seemingly opposite worlds, as they chase their dreams and learn to follow their hearts. Told from the perspective of the couple's present-day selves, the romantic drama also revisits the social issues and vibrant black culture of that time reflecting on how it all aligned to shape the couple they have become nearly 20 years later—a power couple navigating a complex set of social codes while also balancing successful careers and a beautiful family. Drawing inspiration from creators Mara Brock Akil and Salim Akil's own relationship journey, the series explores the highs, the lows, and the magic of falling (and staying) in love. | Trailer | Release: 19 juni
 
Vi börjar dagens lista med en från Oprah Winfrey, nämligen Love Is. Det är serie med skådespelare jag aldrig har hört talats om, på en kanal jag aldrig har hört talats om. Kan bli intressant. Den verkar, i alla fall från vad jag har sett, vara väldigt fokuserad på kärlek och förhållande. Det kan nog antingen bli jätte bra, eller lite av en flopp. Tror jag. Det är kul i alla fall att den baseras på riktiga människor, som även är skaparna av serien. 
 
 
Yellowstone
 
Yellowstone follows the Dutton family, led by John Dutton, who controls the largest contiguous ranch in the United States, under constant attack by those it borders - land developers, an Indian reservation, and America's first National Park. It is an intense study of a violent world far from media scrutiny - where land grabs make developers billions, and politicians are bought and sold by the world's largest oil and lumber corporations. Where drinking water poisoned by fracking wells and unsolved murders are not news: they are a consequence of living in the new frontier. It is the best and worst of America seen through the eyes of a family that represents both. | Trailer | Release: 20 juni
 
Det här var en av de serier jag motvilligt lade till på listan när jag skapade den. Kände att detta verkligen inte skulle vara något för mig. Men på senaste tiden har jag faktiskt blivit ganska intresserad av Yellowstone, på grund av all uppmärksamhet den har fått. Samt den all-star cast den har. Kommer bli kul att se hur detta faktiskt ser ut, för jag har ingen som helst uppfattning om den ännu. Hoppas på det bästa. Wes Bentley är ändå med.
 
 
Take Two
 
From Terri Edda Miller and Andrew W. Marlowe, the creators and executive producers of ABC’s highly popular series “Castle,” comes this upbeat detective series that follows Sam Swift, the former star of a hit cop series whose epic breakdown is broadcast to the public and sends her to rehab. Desperate to restart her career, she talks her way into shadowing lone-wolf private investigator Eddie Valetik as research for a potential comeback role. Though Eddie resents the babysitting gig, high-spirited Sam uses the skills she learned as an actor playing a cop and proves herself to be surprisingly valuable. | Trailer | Release: 21 juni
 
Take Two är en av de serier jag ser fram emot mest. Både eftersom att jag tycker trailern ser jätte intressant ut, men även för att Rachel Bilson kommer att vara med i serie igen. Det här känns även som en perfekt serie att fylla gapet efter Deception, främst eftersom denna också ska lika Castle (vilket Deception då gör). Tycker i alla fall att ni ska kolla in trailern, för detta verkar vara en ganska gömd serie för någon anledning, trots att den ser så bra ut som den faktiskt gör! Det här har verkligen blivit min typ av serie på den senaste tiden. Komisk kriminalare med en twist.
 
 
Sharp Objects
 
Fresh from a brief stay at a psych hospital, reporter Camille Preaker faces a troubling assignment: she must return to her tiny hometown to cover the murders of two preteen girls. For years, Camille has hardly spoken to her neurotic, hypochondriac mother or to the half-sister she barely knows: a beautiful 13 year old with an eerie grip on the town. Now, installed in her old bedroom in her family's Victorian mansion, Camille finds herself identifying with the young victms - a bit too strongly. Dogged by her own demons, she must unravel the psychological puzzle of her own past if she wants to get the story - and survive this homecoming. | Trailer | Release: 8 juli
 
Sharp Objects är nog en serie inte många har missat. Den baseras först och främst på en väldigt känd bok, men vi hittar även Amy Adams i huvudrollen. Det här är nog en serie många ser fram emot. Jag själv har inte läst boken, och tänker nog inte göra det, så är kanske inte jätte exalterad på grund av den aspekten. Jag ser mer fram emot Sharp Objects eftersom att Amy Adams är huvudrollsinnehavaren, älskar henne. Har sett trailern och är inte övertygad om vad serien handlar om, men ser i alla fall bra ut. 
 
På denna del tre var det även tänkt att Heathers skulle vara med, men nu verkar det som att Paramount har stoppat serien. 
#1 - Lena

Take two skulle vara kul att se just för Rachels skull men ska försöka ta mig ikapp i alla serier jag ligger efter i istället för jag har knappt fastnat för någon ny som kommer i år.

Svar: Tyckte det första avsnittet var riktigt underhållande! Ska försöka få upp mitt första intryck denna vecka, men jag blev verkligen positivt överraskad!
Emelie Karlsson