Sommarens nya serier 2018 (2)

 
Ni när sommaren är på ingång, så försvinner alla serier. Jag har bara ett fåtal som fortfarande ger mig avsnitt varje vecka. Därför tänkte jag att jag kunde göra ett par inlägg där jag tipsar om alla de nya serier som släpps i sommar - för vi kan ju inte låta våra seriescheman stå tomma, eller hur? Totalt är det nitton serier jag har hittat som kommer i sommar, vilket jag kommer dela upp på ett par inlägg. Del ett hittar ni här. I del två kommer vi finna Impulse, American Woman, Cloak & Dagger och Strange Angel.
 
 
Impulse
 
16-year-old Henry Coles is an outsider in her new town of Reston, New York. With a major chip on her shoulder and no friends, she remains withdrawn and isolated, but everything changes when a traumatic encounter with a classmate triggers something deep within Henry— unleashing a power she cannot control. | Trailer | Release: 6 juni
 
Beviset på att jag glömde tidsinställa inlägg när jag åkte utomlands kommer här - för Impulse har nämligen redan haft premiär, igår. Det är en Youtube Red-serie, så om jag har fattat det hela rätt så finns alla avnsitt redan uppe. Det är alltså bara fritt fram att kolla på den här serien! Tycker i alla fall att det här ser ut att vara en väldigt intressant - och välgjord - serie. Tror det är någon typ av uppföljare till The Jumper-filmen, så ska nog se den innan jag ser serien. 
 
 
American Woman
 
Inspired by the upbringing of co-executive producer and Real Housewife of Beverly Hills Kyle Richards, this series follows an unconventional mom named Bonnie struggling to raise her daughters with the help of her two best friends Kathleen and Diana as they discover their own brand of independence amid the rise of second-wave feminism in the 1970s. | Trailer | Release: 7 juni
 
Jag tackar verkligen inte nej till Alicia Silverstone, därför tackar jag verkligen inte nej till American Woman. Jag tackar även inte nej till detta på grund av att det är en komedi - och för att avsnitten enbart är trettio minuter långa. Vet ännu inte om detta kommer vara något för mig, självklart, men jag är exalterad på att få ge serien en chans. Snygga James Tupper är även med i serien.
 
 
Cloak & Dagger
 
Marvel’s Cloak & Dagger is the story of Tandy Bowen and Tyrone Johnson – two teenagers from very different backgrounds, who find themselves burdened and awakened to newly acquired superpowers which are mysteriously linked to one another. Tandy can emit light daggers and Tyrone has the ability to engulf others in darkness. They quickly learn they are better together than apart, but their feelings for each other make their already complicated world even more challenging. | Trailer | Release: 7 juni
 
Av alla sommarens nya serier, är det här självklart den jag är mest taggad på. Cloak & Dagger, en ny Marvel-serie. Har försökt undvika att se för mycket kring serien, med trailers och så vidare, men jag vet ändå tillräckligt för att verkligen hoppas på den här serien. Har träffat på Tyrone och Tandy i Runaways-serietidningar och tyckt om karaktärerna, så jag hoppas detta blir fallet för mig och serien med. Att jag gillar den, alltså. Tror den kommer ha lite Runaways-vibbar, vilket alltid är något positivt. 
 
 
Strange Angel
 
The story follows the life of Jack Parsons, a mysterious and brilliant man in 1930s Los Angeles, who by day helps birth the entirely unknown discipline of American rocketry, and by night is a performer of sex magick rituals and a disciple to occultist Aleister Crowley. | Trailer | Release: 14 juni
 
När jag först läste om Strange Angel var jag inte alls intresserad, kände att detta inte skulle vara något för mig överhuvudtaget. Men sedan såg jag att Greg Wise skulle vara med, och då blev jag mer exalterad är någonsin. Löjlig som jag är. Om jag ska vara ärlig så tror jag dock att det här inte kommer vara något för mig, trots att det ser ganska intressant ut. Men jag ger alla serier en chans, självklart, så jag kanske blir överraskad. Ridley Scott har ändå producerat serien, liksom. 
#1 - Film&serier bloggen

Impulse verkar vara något för mig. Bra att den verkar vara gratis att se på oxå!

Svar: Huur bra som helst!! Sett första avsnitt, och det var verkligen wow!!
Emelie Karlsson

#2 - Filippa

Efter att jag läste detta inlägg igår så såg jag de tre första avsnitten av Impulse, och nu är jag jätteledsen att man inte kan se mer gratis.. :( Ska se om jag hittar resterande avsnitt någon annanstans. Tack för inlägget :D

Svar: Sjävklart! Visst är Impulse bra? Såg att du hade sett några avsnitt på tvtime, hehe. Hade inga förväntningar alls men den var verkligen helt fantastisk! Har bara sett ett avsnitt hittills, eftersom jag kollar på alla dessa nya serier haha, men Impulse är den bästa av alla jag sett!
Emelie Karlsson