Sommarens nya serier 2018 (1)

 
Ni när sommaren är på ingång, så försvinner alla serier. Just nu har jag bara tre serier som fortfarande släpper avsnitt varje vecka.  Därför tänkte jag att jag kunde göra ett par inlägg där jag tipsar om alla de nya serier som släpps i sommar - för vi kan ju inte låta våra seriescheman stå tomma, eller hur? Totalt är det nitton serier jag har hittat som kommer i sommar, vilket jag kommer dela upp på ett par inlägg. Här är i alla fall de fem första som kommer.  Reverie, Succession, Dietland, Condor, Pose. Lite allt möjligt.
 
 
Reverie
 
A former detective specializing in human behavior is brought in when the launch of an advanced virtual reality program has dangerous and unintended consequences. | Trailer | Release: 30 maj
 
Det här är den serie jag ser fram mest emot denna sommar, och den kommer faktiskt redan på torsdag för oss i Sverige. Den släpps den 30 maj i USA, och jag hoppas verkligen att den är bra som jag tror att den kommer att vara. För utifrån alla trailers verkar det här som något helt revolutionerande. Folk som fastnar i sina drömmar, eftersom de inte vill lämna, och en människa som ska hämta tillbaka dem utan att själv fastna. Reverie kommer antagligen både bli intressant och snyggt att se på.
 
 
Succession
 
The Roy family – Logan Roy and his four children – controls one of the biggest media and entertainment conglomerates in the world Succession tracks their lives as they contemplate what the future will hold for them once their aging father begins to step back from the company. | Trailer | Release: 3 juni
 
Jag tänker ge alla serier på den här listan ett avsnitt - eller fler. Detta är nytt, då jag inte brukar kolla på streamingtjänsternas nya serier. Succession är i alla fall en hbo serie. En hbo serie jag faktiskt tycker ser jätte bra ut. Trailern är otroligt karismatisk, och visar på att serien alltså kommer handla om en instabil ledare och vilken av dennes barn som ska ta över. Familjedrama. Det känns lite som vuxen-Dynasty.
 
 
Dietland
 
A look at society's obsession with weight loss and fashion as seen through the eyes of those who work in the beauty industry. Based on Sarai Walker's book, 'Dietland.' | Trailer | Release: 4 juni
 
Jag måste faktiskt säga att jag inte förstår någonting när det kommer till Dietland. Speciellt inte vad den handlar om. Först behandlade trailern kroppskomplex - vilket var vad jag trodde den här serien skulle handla om - men sedan helt plötsligt började folk bli mördade. Jag antar att serien kommer kännas mer logisk än vad trailern gör, men just nu är jag förvirrad. Får se om detta är något för mig.
 
 
Condor
 
A young CIA analyst Joe Turner, whose idealism is tested when he joins the CIA hoping to reform it from within but stumbles onto a terrible but brilliant plan that threatens the lives of millions. | Trailer | Release: 6 juni
 
Condor verkar vara en sån gömd serie som ingen riktigt vet kommer, men som blir helt fantastisk när den väl släpps. Som alla sedan älskar. Jag har sett Condor på några listor över serier folk ser fram emot, men verkligen inte många. Den känns väldigt bortglömd. Tycker i alla fall att serien ser jätte bra ut, väldigt genomtänkt, väldigt intressant. Verkar även kunna bli väldigt känslosam, vilket jag tycker om.
 
 
Pose
 
Pose is set in the world of 1986 and "looks at the juxtaposition of several segments of life and society in New York: the rise of the luxury universe, the downtown social and literary scene and the ball culture world." | Trailer | Release: 3 juni
 
Pose är en serie jag har sett lite överallt, men aldrig riktigt uppfattat vad den handlar om. Efter att ha läst handlingen, efter att ha sett trailern, måste jag faktiskt säga att jag fortfarande inte förstår riktigt vad serien handlar om. Får helt enkelt se när den släpps, men jag tror ändå att det här kan bli en serie som många kommer tycka om. Eftersom den delvis handlar om acceptans. 
#1 - Felicia

Pose ska jag se. Mest för att Evan Peters ska vara med.