Min månad i film | September 2018

 
Jag började månaden med att kolla på orimligt många filmer, vilket var kul. Sedan åkte jag dock till Grekland i mitten av september, och under den tiden såg jag inte en enda film. Även efter resan hade jag det lite svårare att faktiskt välja att lägga tid på att se en film. Men det blev ändå ett helt okej antal till slut. I september såg jag totalt 18 filmer. Två animerade, sex rewatch, nio Hallmark (var av en var rewatch), två övriga. Om ni inte har Letterboxd, vilka detta bilder är tagna från, är siffran till vänster om filmaffischen datumet jag såg filmen. Pilarna bredvid hjärtat existerar om det är en film jag sett tidigare. Filmtitlarna som är länkar tar er till mina respektive recensioner, om ni vill läsa mer tankar kring filmerna.
 
Filmerna jag såg i september
 
 
Jag började månaden med att kolla om två Marvel filmer -  Iron Man 2 och Thor - och blev ganska överraskad kring hur mycket mina åsikter kring filmerna faktiskt hade förändrats. Innan tyckte jag nämligen att Thor var betydligt bättre än Iron Man 2. Efter det kom jag in i ett stim där jag bara ville se höstiga Hallmark-filmer, vilket ni antagligen kan se. Jag kollade på de två första All of My Heart filmerna, som båda var fantastiska. Kollade även om Falling for Vermont (hade glömt bort att jag hade sett den innan, om jag ska vara ärlig) och såg sedan Autumn Dreams, en av de bästa Hallmark filmerna jag har sett. 
 
 
Efter det valde jag att se om The DUFF, eftersom jag kom ihåg att jag tyckte om den och ville ha något relativt lättsamt. Tycker väl kanske inte att den har åldrats jätte bra, men jag tyckte fortfarande om filmen. Sedan såg jag Netflix senaste film Sierra Burgess Is a Loser, vilken jag nästintill tyckte var katastrofalt dålig. Dåligt budskap. Sedan såg jag tre till Hallmark filmer, Autumn in the Vineyard, Harvest Moon och Summer of Dreams, vilka alla var bra men inte fantastiska. Kollade även om The Fundamentals of Caring, eftersom jag kom in i en period av Paul Rudd-kärlek igen. Precis som The DUFF hade den inte åldrats fantastiskt, men den var fortfarande bra. 
 
 
Slutet av månaden bidrog med en ganska salig blandning av filmer. Först och främst såg jag uppföljaren till Summer of Dreams, Wedding of Dreams. Den var ungefär lika medioker som den första filmen, om något kanske till och med lite sämre. Sedan såg jag den katastrofalt stereotypiska filmen Little Italy, som vi helst kan glömma någonsin hände. Jag såg även här månadens enda animerade filmer, den senaste Hotel Transylvania och Megamind. Känns helt sjukt att jag inte har sett Megamind förut, men den var jätte bra. Hotel Transylvania 3 var också bra, men fortfarande inte vid samma nivå som ettan. Jag såg även en sista Hallmark film, Love in Design, som jag blev jätte besviken på. Tyvärr. Kollade även om den första Sagan om Ringen, som det egentligen inte finns mycket att säga om. Är inte världens största fan men kan ändå uppskatta den. 
 
Månadens bästa och sämsta film
 
Det finns två filmer som kan vara månadens sämsta hos mig, och det är antingen Little Italy eller Sierra Burgess is a Loser. Båda två var orimligt problematiska för att vara så moderna filmer. Men jag måste väl ändå säga att Sierra Burgess faktiskt var sämre än vad Little Italy var, trots att ingen av dem var något liknande bra. Månadens bästa film är kanske lite svårare att utnämna, men det får nog faktiskt bli en Hallmark film denna gång. Månadens bästa film var alltså Autumn Dreams i september, oväntat nog.