Filmer jag har sett på den senaste tiden #5

 
Till skillnad från alla de andra inläggen jag har skrivit i den här stilen, så tänkte jag nu börja inkludera de filmer jag har sett förut. Alltså kommer det inte bara vara filmer jag har sett för första gången, utan filmer jag även ser för andra - eller till och med tredje, fjärde, femte - gången. Tänkte att det kunde vara kul att se vad jag tycker om filmen, trots att jag har sett den förut. Åsikter samt smak ändras ändå. Så jag hoppas att ni uppskattar denna ändring, så tar vi och kör igång med inlägget! Detta är även bara ett urval av filmer jag har sett på den senaste tiden, inte alla. Har sett orimligt mycket filmer hittills i september (och ändå såg jag ingen film på tio dagar när jag var bortrest). 
 
Iron Man 2 (2010) ♻️
 
Trodde verkligen inte att jag skulle kolla om Iron Man 2, eller någon Iron Man faktiskt, inom en snar framtid. Men det gjorde jag - och jag måste faktiskt säga att jag blev positivt överraskad. I mitt minne var Iron Man 2 en av de sämre filmerna Marvel har skapat, i mitt minne tyckte jag inte om Tony Stark överhuvudtaget. Nu anser jag att Iron Man 2 är en av de bättre filmerna (men jag tycker fortfarande inte om Tony Stark). Filmen var ganska långsam, men alla delar där vi faktiskt fick Iron Man-action var fantastiska. Speciellt slutscenerna tillsammans med War Machine. En genuint bra film, som faktiskt har åldrats bra. ½
 
Thor (2011) ♻️
 
Sedan kollade jag även om Thor, en film jag har sett ett antal gånger. Den var ungefär precis lika bra den här gången som den har varit varje gång jag har sett den innan. Thor är en väldigt rolig film, vilket är lätt att glömma bort. Den är otroligt underhållande - men vad som är bra, är att den även är otroligt emotionell. Speciellt alla scener som har med Loki att göra, och det faktum att han blev kidnappad av Odin när han var ett barn. Scenen där han konfronterar Odin är en av de bästa Marvel har gett oss. 
 
All of My Heart (2015) och All of My Heart: Inn Love (2017)
 
Eftersom det kommer en tredje All of my Heart-film i år, så tänkte jag att jag skulle kolla på de två filmer som redan finns. All of My Heart och All of My Heart: Inn Love. Detta är jag väldigt glad över, eftersom jag tyckte om dessa filmer jätte mycket. Båda två var precis lika fantastiska, och precis lika mysiga. Båda filmerna var väldigt lättsamma, med fantastiska karaktärer. Tycker även att det var skönt att vi inte fick ett forcerat förhållande mellan huvudkaraktärerna, utan att vi istället får grund till det. I den första filmen blev de förälskade, i den andra filmen hade de problem, i den tredje filmen kommer vi få ett bröllop. Fint. ½
 
 
Autumn Dreams (2015)
 
Jag hade en period för två veckor sedan där jag enbart kollade på höstiga Hallmark-filmer, och detta var en av dem. Förutom det, så var det här även en av de bästa jag såg. Tyckte om premissen och handlingen i sig, men det bästa var ändå karaktärerna och hur de fungerade tillsammans. Autumn Dreams kändes mer genuin än Hallmark-filmer kan göra, vilket var väldigt kul att se. En av de bästa från kanalen som jag har sett till och med! Jill Wagner och Colin Egglesfields kemi lyfte verkligen den här filmen. ★½
 
Sierra Burgess Is a Loser (2018)
 
Wow, vilken röra den här filmen var. Jag var helt övertygad om attt Sierra Burgess Is a Loser skulle vara en fantastisk film, men överallt fanns det problem. Speciellt problem i hur saker och ting porträtterades. Till exempel det faktum att Sierras beteende porträtterades som okej, när Jamey och Veronica förlät henne. Samtidigt som det skämtades om att vara döv, samtidigt som vi blev överrösta av fatphobia. Denna film var katastrofal, vilket var synd, eftersom den hade kunnat vara hur bra som helst. 
 
Little Italy (2018)
 
Vi alla förväntade nog oss att det här inte skulle vara något vidare, och det var det inte heller. Vad jag inte hade förväntat mig dock, var hur stereotypisk på gränsen till rasistisk den var. Inte bara de "italienska" huvudkaraktärerna, utan alla icke-vita karaktärer de mötte utöver. Till exempel Luigi, som Leo inte kunde acceptera som italienare på grund av hur han såg ut. Det hela var nästan obehagligt att kolla på, vilket inte är en känsla en vill få ut av en romantisk komedi. Obehag. Emma Roberts var charmig, men annars var det här bara en hög av problematik.