Min rankning av Netflix julfilmer 2018

 
Plats 4. The Holiday Calendar
 
A struggling but talented photographer inherits an antique holiday advent calendar, the contents of which seem to predict the future. Will this magical calendar lead her to love this holiday season?
 
The Holiday Calendar var katastrofalt dålig. Jag har redan skrivit om den här filmen här, men jag tyckte i alla fall att det var en av de sämsta julfilmerna som någonsin gjorts. Speciellt på en så stor platform. Filmen hade ingen struktur överhuvudtaget, och det fanns ingen anledning för mig som tittare att faktiskt tycka om paret som vi matades. Jag ogillade även hur Ty enbart användes som ett verktyg att få Josh att se bättre ut (vilket heller inte fungerade). Allt hade kunnat göras bättre i The Holiday Calendar. 
 
 
Plats 3. A Christmas Prince: The Royal Wedding
 
A year after helping Richard get to the throne, Amber is about to become his wife. But is she really made to be queen?
 
Jag tyckte ändå att den första A Christmas Prince var helt okej. Självklart var den inte fantastisk, men jag kunde ändå se hela filmen utan att vilja gå under jorden. Det var inte fallet med dess uppföljare, The Royal Wedding. För vad den här filmen porträtterade är en värld som inte existerar. En värld och en handling så orealistisk att det inte gick att följa. Världen fungerar inte som den gör i The Royal Wedding. Förutom det, hade filmen även problem med det faktum att den varken är romantisk eller julig, vilket är två grundaspekter till en film av denna sort. Det här fungerade helt enkelt inte överhuvudtaget. 
 
 
Plats 2. The Princess Switch
 
A Chicago baker is competing in a Christmas baking competition in Belgravia. There she bumps into the prince's fiancee. They look alike and switch for 2 days. Life is what happens to you while you're busy making other plans.
 
På inget sätt kunde The Princess Switch egentligen bli en dålig film för mig. Vi hade redan Vanessa Hudgens, Rumänien och ett vinnande koncept. Därför blev jag inte överraskad när det visade sig att jag faktiskt tyckte om den här filmen. Det jag tyckte om mest med The Princess Switch var egentligen hur tillfredställande den var. Den var mysig, rolig och jag tyckte om paren vi blev presenterade. Det är egentligen allt som behövs för att en sådan här film ska lyckas. ½
 
 
Plats 1. The Christmas Chronicles
 
The story of sister and brother, Kate and Teddy Pierce, whose Christmas Eve plan to catch Santa Claus on camera turns into an unexpected journey that most kids could only dream about.
 
The Christmas Chronicles var den film jag trodde att jag skulle tycka om minst på den här listan. Hade redan blivit uttråkad av trailern, och förstod inte riktigt vad som var meningen med filmen. Nu efter att ha sett den dock, måste jag säga att jag blivit motbevisad. Jag kan till och med gå så långt och säga att jag tror det här kan bli en julklassiker. Vi fick följa med på ett fantastiskt äventyr med dessa tre människor, tomten, Teddy och Kate. Den var sorglig, den var rolig, den var underhållande. The Christmas Chronicles var en genuint bra film helt enkelt, och en väldigt bra julfilm. ½
#1 - Film&serier bloggen

Måste säga att jag också verkligen gillar och tror på att The christmas chronicles kommer bli en klassiker!

Svar: Ja visst kändes det som det?!
Emelie Karlsson