Jag kollade om The Office och detta var vad jag tyckte

 
För ett par veckor sedan fick jag för mig att jag ville kolla om The Office, helt och hållet. Därför gjorde jag det, och nu måste jag säga att det är en av mina absoluta favoritserier. Kvällen efter jag hade sett klart serien igen började jag till och med grina, eftersom det kändes otroligt tomt att inte ha fler avsnitt att se.  Har, om jag ska vara ärlig, till och med börjat kolla om serien igen. Men nu tänkte jag i alla fall skriva ett ganska stort inlägg om mina tankar kring The Office. Favoritkaraktärer, bästa säsong, bästa avsnitt. Allt möjligt. Alla gifs är mina.
  
Topp 4 avsnitt
 
3x22 Beach Games
 
"Jim, I called off my wedding because of you. And now we're not even friends. And things are just, like, weird between us, and that sucks. And I miss you. You were my best friend before you went to Stamford. And I really miss you."
 
Detta är ett avsnitt som jag alltid tyckt om väldigt mycket. Jag vet egentligen inte varför jag tycker det är speciellt, men jag uppskattar verkligen att se alla tillsammans. Utanför kontoret. Jag tycker även att detta avsnitt innehåller en perfekt blandning av komedi, och av känslor. Michael försöker hitta en ersättare till sig själv genom massvis av lekar, Pam vandrar över elden och berättar för Jim att hon saknar honom. Detta är bara allmänt ett väldigt fint avsnitt. 
 
6x05 Niagara: Part 2
 
"Four years ago, I was just a guy who had a crush on a girl, who had a boyfriend. And I had to do the hardest thing that I've ever had to do, which was just to wait. And, a lot of people told me I was crazy to wait this long for a date with a girl I work with but I think, even then I I knew I was waiting for my wife".
 
Det går inte att göra en topplista över avsnitt, utan att inkludera avsnittet där Pam och Jim gifter sig. Det är uppdelat i två delar, Part 1 och 2, men jag föredrar det andra. Främst eftersom det är avsnittet de faktiskt gifter sig i. Älskar delen när alla från The Office dansar fram, det är ett av de absolut bästa momenten i seriens historia. Precis som själva bröllopet i sig också är.
 
 
6x14 The Banker
 
"Dunder Mifflin is about to be sold. But first an investment banker has to drop by and sign off on our branch. And I'm pretty nervous about it. And I'm making some cosmetic tweaks to help create a more appealing environment. Is that dishonest? Well, think of it this way: the principles that I am applying to the office are the same ones that have made Lady Gaga a star, or any number of drag queens."
 
Det här är ett avsnitt som inte brukar få så mycket uppmärksamhet, och som jag till och med hört att folk faktiskt inte tycker om. Men jag älskar det, eftersom detta är ett flashback-avsnitt. En människa kommer till kontoret för att intervju Toby, och vi får svaren genom massvis av tillbakablickar på äldre avsnitt. Vi får se det bästa av Jim och Pam, det bästa av Dwight och Jim, det bästa av Michael och Dwight. Det bästa av allt, helt enkelt. 
 
7x17 Threat Level Midnight
 
"[Stanley's voice as the screen shows Scarn Manor] Michael Scarn, well that's an interesting story. [headlines of Michael Scarn's success are shown as well as an article reporting the death of Michael's wife, Catherine Zeta Scarn] He was once the best secret agent in the business. That was years ago. Where is he now? Well, that's also an interesting story."
 
Ett av The Offices allra bästa avsnitt är Threat Level Midnight, där vi får se filmen Michael har jobbat med under tio år. Vi får följa gänget när de kollar på filmen, och vi får även själva se filmen. Och det är det som är så bra. Det känns som att vi har denna upplevelse tillsammans med människorna i The Office. Att Threat Level Midnight även är briljant hjälper också avsnittet.
 
 
Sorgligaste ögonblick 
 
Michael's farväl
 
Det här är det absolut sorgligaste som hände i The Office, när Michael lämnade serien. Det gick inte att sluta gråta under detta avsnitt. Det faktum att Michael valde att ljuga om dagen han lämnade, gjorde det hela ännu värre. Att vi tittare vet att gänget kommer komma tillbaka dagen efter, och så är Michael redan borta. Men vi fick ändå ett par riktiga farväl, eftersom att Jim listade ut att Michael faktiskt skulle lämna. På tal om Jim, så var det hans farväl som var det absolut värsta. Och hur hjärtkrossande var det inte att Michael fortsatte att fråga om Pam? Och att de sedan fick säga hej då på flygplatsen?
 
 
Pam och Jims problem
 
I den sista säsongen av The Office börjar Pam och Jim få ganska stora problem i sitt förhållande, främst på grund av det faktum att Jim tagit ett nytt jobb längre bort och de har nästan ingen tid för varandra, eller tillsammans. Vad som enligt mig är det sorgligaste tillfället under denna period, är när Pam bryter ner framför kamerorna efter att ha bråkat med Jim över telefonen. Hjärtkrossande, när vi för första gången kände att deras förhållande kunde spricka.
 
Angela och Dwight
 
Självklart får vi ett lyckligt slut mellan dessa två, men resan dit var hjärtkrossande. Vi fick först och främst se Dwight gråta över Angela i trappuppgången, efter att Angela har accepterat Andys förfrågan till en date. Tillfället där Dwight sträcker ut sin arm till Jim i trappuppgången är ett av de finaste i seriens historia, och även ett av de sorgligaste. Förutom detta fick vi även se Angela bryta ner efter att hon erkänt för Oscar att hon älskar Dwight. Allt är bara så ångestfyllt i deras resa till lycka. 
 
 
Finaste ögonblick
 
Andy sjunger sitt farväl
 
Detta var ett ögonblick jag helt hade glömt bort sedan förra gången jag kollade på serien, och det var antagligen därför scenen hade en så enorm påverkan på mig. Det kom lite som en chock. Andy hade beslutat sig för att lämna Dunder Mifflin för att bli en skådespelare istället, och han sjöng då I Will Remember You i kontoret inför alla. Det var otroligt passande för Andy som karaktär, och det var även ett väldigt fint ögonblick. Det kändes som att det behövdes.
 
Michael köper Pams tavla
 
Pam hade äntligen fått sin egen utställning, men ingen från kontoret kom. Det var hemskt att kolla på, och jag förstod aldrig riktigt hur de kunde behandla henne så otroligt dålig. Men sedan dök Michael upp, och det var bland det finaste som någonsin hänt på The Office. Han köpte hennes tavla av deras Dunder Mifflin kontor, och hon kramade henne. Det var ett fint momentum, speciellt i Michael och Pams förhållande. 
 
 
Pam är gravid
 
Om det är något som slår både Pam och Jims bröllop, och deras förlovning, så är det när Jim fick reda på att Pam var gravid. Pam åkte till sjukhuset efter att ha blivit skadad under volleybollen i Company Picnic, och Jim gav massor av uppdateringar till Dwight så att dem skulle kunna hålla ut tills hon kom tillbaka. Men den sista uppdatering var "send in the subs", eftersom Pam var gravid, och det var så himla fint. Det finaste möjliga sättet att visa det på.
 
Michael friar till Holly
 
Självklart tyckte jag att Jim och Pams frieri var fint, främst eftersom det verkligen kändes som att det var dags. Men jag tycker inte att det kan slå Michael och Hollys frieri, när han går igenom alla ställen på kontoret som har något med hans känslor till Holly att göra. Det kändes så otroligt genuint, samtidigt som det kändes perfekt för karaktärerna. Speciellt i slutet, när brandlarmet gick. Ett av seriens bästa par, med det absolut finaste frieriet.
 
 
Topp 4 karaktärer
 
Michael Scott
 
"I saw my entire life flash before my eyes. And guess what? I have four kids. And I have a hover car and a hover house. And my wife is a runner and it shows. And Pam and Jim are my best friends and our kids play together. And I'm happy and I'm rich and I never die. That doesn't sound like much, but it's enough for me."
 
Det här är den enda som är en självklart kandidat till bästa karaktär, på alla listor. Det finns ingen chans att den lista över de bästa karaktärerna från The Office kan exkludera den legendariska Michael Scott. Han är min absoluta favorit, och kommer nog alltid att vara det. Hur många gånger jag än kollar om serien. Älskar hur han växer varje säsong, älskar hur vi får se mer av honom som människa.
 
Pam Beesly
 
"Not that I'm a tragic person; I'm really happy now, but it would just make my heart soar if someone out there saw this, and she said to herself, 'Be strong, trust yourself, love yourself and conquer your fears. Just go after what you want and act fast because life just isn't that long."
 
När vi väl pratar om karaktärsutveckling, måste vi nämna Pam. Hon är en fantastisk karaktär, som börjar lite blyg och försiktig men som blir coolare och coolare för varje säsong, då hon vågar säga vad hon tycker, vågar gå sin egna väg. I mina ögon är Pam värd precis allt bra i denna värld, vilket jag även vill fantisera om att hon faktiskt får i denna fiktiva värld. Allt, alltså. 
 
 
Andy Bernard
 
"The weird thing is now I'm exactly where I want to be. I've got my dream job at Cornell, and I'm still just thinking about my old pals. Only now they're the ones I made here. I wish there was a way to know you're in "the good old days", before you've actually left them."
 
Det här är nog en lite mer annorlunda favorit, eftersom Andy är ganska jobbig i de första säsongerna han är med i. Men han har en sådan otrolig utveckling genom säsongerna, och är den absolut bästa karaktären i den åttonde säsongen. När han är chef. Han är väldigt unik, och det är det jag älskar med honom. Dessvärre tycker jag att han blir lite förstörd i den sista säsongen, då han helt och hållet ändrar personlighet. Tur att vi fick tillbaka honom till de sista avsnitten dock. Den riktiga Andy.
 
Dwight Schrute
 
"When my mother was pregnant with me, they did an ultrasound and found she was having twins, and they did another ultrasound a few weeks later, they discovered that I had resorbed the other fetus. Do I regret this? No. I believe his tissues made me stronger. I now have the strength of a grown man and a little baby."
 
Det var egentligen helt omöjligt att välja mellan Jim Halpert och Dwight Shrute som sista favoritkaraktär på min topplista, eftersom jag älskar båda två. Men det blev till slut Dwight, eftersom jag tycker han bidrar med lite mer överlag. För han är självklart väldigt ofta störtlöjlig, men därför blir det ännu mer kraftfullt när han faktiskt visar känslor. När han faktiskt visar vem han egentligen är. Mänsklig.
 
 
Största överraskning 
 
Innan jag påbörjade detta maraton hade jag i princip helt glömt bort säsong åtta och säsong nio. Har egentligen ingen aning om varför, men så var det. Och när jag kollade upp topplistor på säsongerna, så var alltid dessa längst ner. Därför var jag ganska oroligt när det var dags att börja kolla på säsong åtta. Men jag älskade denna säsong. Det är en av de absolut bästa, enligt mig, till och med. Därför är det min största överraskning med The Office. Vad jag tyckte om med den här säsongen var främst Andy. Han passade perfekt som chef, och jag tyckte att han blev en helt fantastisk karaktär. Det var egentligen under denna säsong han hamnade på min favoritlista. Jag tyckte även om att vi spenderade ganska mycket tid utanför kontoret under denna säsong. Det var annorlunda, men på ett bra sätt. 
 
Bästa och sämsta säsong
  
Den absolut bästa säsongen som The Office var den tredje, ganska överlägset enligt mig. Varför jag tycker den är så bra som jag faktiskt gör, är eftersom det är den perfekta blandningen av allt. Humor, karaktärsutveckling, kärlek, nya karaktärer, känslor. Allt. Älskar även att säsongen innehåller massvis av klassiska avsnitt. De avsnitt en alltid kommer ihåg i efterhand. Tycker alltså främst att det är en väldigt komplett säsong, helt enkelt. Tycker även att den står ut i mängden, vilket kan bli svårt med komediserier. Ibland kan allt flyta ihop till en enda stor klump, men inte den tredje säsongen. 
 
Jag tycker att det är mycket svårare att välja den säsong som jag tycker minst om, eftersom jag inte riktigt tycker att någon är dålig. Men jag tror att den säsong jag tycker minst om, är den fjärde. Detta är kanske ganska beroende av att jag tyckte om den tredje säsongen så mycket, och att denna gjorde mig lite besviken, men jag tyckte att den var ganska trög att ta sig igenom. Tyckte att dramat mellan Michael och Jan var ganska jobbigt att kolla på. Det är helt enkelt inte en av de bästa säsongerna, och då får det bli så här. Sedan innehåller även säsongen orimligt många dubbelavsnitt, och det ganska hemska avsnittet Job Fair.
#1 - felicia

har du sett superstore? ska vara en som var co-executive producer för the office som är grundaren till den :)

Svar: har försökt se alla serier som har en av skaparna från office - superstore, good place, brooklyn nine nine och parks and rec, men tycker bara om parks and rec!
Emelie Karlsson

#2 - Emelie Karlsson

test drdytg

#3 - Elsa

Älskar detta inlägg! Håller med om ungefär ALLT. Scenen med Michael och Pam, när han köper hennes tavla är nog min absoluta favoritscen. Jag blev gråtfärdig första gången jag såg det.. Älskar vänskapen mellan dem. Och deras avsked i säsong sju, så fint. Älskar Michael's frieri till Holly, helt underbart. Pam och Jim's problem gjorde mig jätteledsen eftersom jag inte visste hur det skulle sluta. Jag minns att det faktiskt kom en punkt då jag började undra om det faktiskt skulle sluta olyckligt för dem, att de skulle skilja sig. Men till min stora lättnad hittade de slutligen tillbaka till varandra. Helt otroligt också hur min relation till Michael Scott har förändrats. I säsong ett avskydde jag honom, och säsong sju älskade jag honom så mycket att jag grät när han sa hejdå. Så otroligt mycket känslor från denna serien, en av mina största favoriter!