Första intryck | The Passage & Roswell New Mexico

 
The Passage
 
"The Passage focuses on Project Noah, a secret medical facility where scientists are experimenting with a dangerous virus that could lead to the cure for all disease, but also carries the potential to wipe out the human race. When a young girl, Amy Bellafonte, is chosen to be a test subject, Federal Agent Brad Wolgast is the man who is tasked with bringing her to Project Noah."
  
Mina tankar
 
Det här var en bra start på en intressant serie, men jag tror faktiskt inte att detta kan hålla. För visst känns det inte som en serie som kan bli ointressant väldigt snabbt? Hoppas dock att det i alla fall det kan hålla en säsong, för då kan det bli en väldigt bra säsong. Uppskattar även Mark-Paul Gosselaar efter att ha sett honom i Pitch, så jag tackar självklart inte nej till honom i en ny serie. Vi ser även The 100s Henry Ian Cusick i serien, vilket är intressant. Jag hoppas detta kan bli en bra serie, trots att det känns som något som bara håller för en säsong. 
 
 
Roswell, New Mexico
 
"After returning to her hometown of Roswell, New Mexico, the daughter of undocumented immigrants discovers her teenage crush is an alien who has kept his unearthly abilities hidden his entire life. She protects his secret as the two reconnect, but when a violent attack points to a greater alien presence on Earth, the politics of fear and hatred threaten to expose him."
 
Mina tankar
 
Jag har inte sett originalet, serien som detta baseras på, men det här var en riktigt bra nystart. Tror till och med att det är bra att jag inte har sett originalet i detta fall, eftersom jag tror att jag inte alls hade tyckt om denna pilot lite mycket om jag hade sett gamla Roswell. Brukar tycka om serier som utspelar sig i lite mindre städer, med övernaturliga element. Vad jag mer tyckte om var karaktärerna. Speciellt Liz och Max. Tycker om att de är komplexa, och tycker om hur mycket känslor de visade i detta första avsnitt. Tror det här kan bli en riktigt bra serie. 
 
Första intryck av vårens midseason-serier
 
#1 - Flisan

sv: åh kul visste inte att det var du som hade skapat den hehe :D

måste hinna och se denna den e på min to do list hehe :P

#2 - Film&serier bloggen

Hade lite svårt för Roswell, kommer titta på några fler avsnitt innan jag avgör dess öde. Gillar dock Liz och Max tillsammans!

#3 - felicia

gillade också Roswell ! :)

#4 - Emilia

Tror Roswell är min favoritserie all time, den är i alla fall bland de 5 bästa. Brukar inte tycka att remakes blir så bra, men jag gillar Roswell NM mer för varje avsnitt. Roligt att de är mycket äldre nu än var de var originalet men att de ändå finns så mycket hintar/grejer från 99-serien