Carmen Sandiego: säsong 1

 
"Carmen is a modern day Robin Hood traveling the globe and stealing from V.I.L.E. (Villain's International League of Evil) and giving back to its victims. Carmen is publicly perceived as a criminal by most law enforcement agencies – correction, make that a master criminal due to the sheer scale and theatricality of her heists. We will follow her escapades and get to determine not only where but who in the world is Carmen Sandiego?"
 
Det bästa och det sämsta med säsongen
 
Det känns som att allt animerat Netflix släpper, är helt fantastiskt. Carmen Sandiego är verkligen inget undantag. Jag kollade igenom hela säsongen dagen den släpptes, och älskade varenda avsnitt. Men det bästa med den här första säsongen tycker jag ändå var hur simplistisk den var. Vi har en väldigt specifik handling och mål, och inget blir någonsin för komplicerat. Vi får t.ex. ett nytt ställe varje avsnitt, med ett nytt fall som alltid är kopplat till Vile. Det jag tyckte var sämst med den här första säsongen var att den tappade lite av sin potential delvis. För säsongen startade helt otroligt, och avslutades helt otroligt, men i mitten kändes det lite som att de kunde ha försökt mer. Dock så tycker jag fortfarande att det hela var väldigt, väldigt bra. Det kunde bara ha varit ännu bättre.
 
Säsongens bästa och sämsta karaktärer
 
Säsongens absolut bästa karaktär är självklart Carmen, det finns inget annat val egentligen. Men sedan älskar jag självklart alla hon arbetar med, och det hade varit roligt att få lära känna dem ännu bättre i uppkommande säsonger. Speciellt Player. Sedan tyckte jag även om Shadowsan väldigt mycket. Det kändes verkligen som att han döljde något, vilket det visade sig att han gjorde. Kommer bli kul att se hur det blir för honom i framtiden. Säsongens sämsta karaktär måste nog tyvärr vara Gray. Inte för att han var dålig, utan för att slösades bort lite. Det var där vi fick se mest av Carmens känslor, men helt plötsligt var han bara borta. Tror dock att han kommer dyka upp i framtiden igen, jag hoppas det i alla fall.