Topp 10 filmer från Hallmark 2018

 
2018 bestämde jag mig för att jag skulle kolla på alla Hallmark filmer som släpptes under året, recensera dem och sedan publicera en topplista vid slutet av året. Nu har jag sett alla filmer, recenserat alla förutom Countdown to Christmas-filmerna och nu ska jag skriva min försenade topplista. Om vi snabbt ska recensera Hallmark 2018 överlag, så tycker jag att det var ganska dåligt. Vi hade ett par guldkorn, men majoriteten var ganska mediokert. Kommer dock fortfarande göra samma 2019, och tills dess hittar ni min topp 10 över 2018 här nedanför.
 
Topp 10 filmer från Hallmark 2018
 
10. Small Town Christmas
 
På en tionde plats hittar vi Small Town Christmas, vilket är en av 2018s Countdown to Christmas filmer. Vad som var bäst med den här filmen tycker jag var det faktum att den var så himla mysig. Vilket även namnet pekar på. Tycker om filmer som utspelar sig i mindre städer, och tycker om filmer som handlar om lite mognare par. Vilket jag tycker att Nell och Emmett var. 
 
9. Christmas in Evergreen: Letters to Santa
 
Letters to Santa är uppföljaren till Christmas in Evergreen, som släpptes 2017 och är en av Hallmarks absolut mysigaste filmer. Därför blev jag överraskad när det visade sig att Letters to Santa skulle vara ännu mysigare än dess föregångare. Båda är helt fantastiska, men denna var faktiskt bättre. Detta tror jag främst är på grund av att jag tycker att handlingen var bättre i denna uppföljare. Det hände lite mer grejer i Letters to Santa, och det gjorde den mer komplett.
 
8. Hope at Christmas
 
Hope at Christmas utspelar sig i en bokhandel, i en liten stad. Behöver jag egentligen säga något mer? Det tror jag inte. Men det finns ännu mer bra aspekter med den här filmen, eftersom att mannen i frågan även är en lärare. En lärare. Detta är en riktigt bra film av Hallmark, som bara höjs med det faktum att kemin känns riktigt genuin mellan Scottie Thompson och Ryan Paevey. Hope at Christmas förtjänar verkligen att vara med på den här listan.
 
 
7. Marrying Father Christmas
 
På plats sju hittar vi ännu en uppföljare, nämligen den sista filmen i Father Christmas-trilogin. Varför jag främst tycker om dessa filmer, är eftersom att huvudkaraktärerna har en otrolig kemi. Tror Hallmark aldrig kommer att hitta två människor som passar så bra tillsammans på skärmen som Erin Krakow och Niall Matter. Detta var nog även min favoritfilm i trilogin, främst på grund av deras fantastiskt vackra bröllop.
 
6. Royal Matchmaker
 
Jag brukar faktiskt aldrig tycka om filmerna Hallmark släpper som handlar om kungligheter, men denna var faktiskt riktigt bra. Tror detta mest beror på den smarta handlingen, men även de genuint bra skådespelarna som spelade huvudrollerna. Will Kemp och Bethany Joy Lenz. Älskar filmer som handlar om en människa och dess matchmaker, som faller för varandra. Denna var verkligen inget undantag. 
 
5. A Shoe Addict's Christmas
 
Detta var en film jag aldrig trodde att jag skulle tycka om, främst på grund av titeln, men det visade sig vara en av mina absoluta favoriter av Hallmark 2018. Handlingen, att hon fick gå igenom plågsamma minnen utifrån sina gamla skor, var väldigt smart och skådespelarinsatserna var riktigt bra. Luke MacFarlane brukar vara med i de bästa Hallmark-filmerna, och denna bevisade bara det faktumet. 
 
4. Falling for You
 
Falling for You är en revolutionerande film av Hallmark. Varför? Eftersom att den inte innehåller någon konflikt mellan huvudkaraktärerna. De väljer att prata ut deras problem och hitta en lösning på det sättet, istället för att missförstå varandra och bli sårade. Det var väldigt skönt att se i en film av denna typ, samtidigt som jag verkligen tyckte om karaktärerna överlag. De var förstående och stöttande gentemot varandra, vilket var väldigt fint. 
 
 
3. Love, Once and Always
 
Om jag ska vara ärlig, så tror jag att min åsikt kring denna film är lite påverkad. Påverkad av det faktum att Peter Porte spelar den manliga huvudrollen, en av mina absoluta favoriter från Hallmark. Men jag tycker ändå att handlingen var tillräckligt bra för att hamna på en tredje plats på min lista, eftersom den handlar om att försöka rädda ett gammalt hus. Tyckte även att romansen kändes genuin, vilket annars kan vara ett problem med dessa filmer.
 
2. Love on the Slopes
 
Om detta skulle vara en lista som bara baserades på favoritfilmer, skulle Love on the Slopes hamna på en första plats. Men eftersom den blandar både kvalitet och favorism, så hamnar Love on the Slopes bara på en andra plats. Men, det är verkligen min absoluta favoritfilm från 2018 som Hallmark släppte. Har till och med sett den fler gånger än en. Väldigt mysig handling, väldigt underhållande, älskar Thomas Beaudoin.
 
1. The Beach House
 
Varför The Beach House hamnar på en första plats, är främst eftersom att det är den mest kompletta film som Hallmark har släppt. Det är en Hall of Fame-film, vilket oftast betyder att det är en större produktion. Detta tycker jag verkligen märks med The Beach House, då den nästan håller samma kvalitet som den film den liknar. The Last Song. Fin film, som innehåller mer djup än vad Hallmark filmer brukar göra.
 
Ni kan hitta hela min lista där jag rankar alla Hallmark-filmer 2018 här.