Nyheter | Dark Phoenix och Birds of Prey

 
Dark Phoenix trailer
 
Jag förstår ärligt talat inte varför den här filmen fortfarande ska släppas. Disney och Marvel har officiellt köpt Fox, och det finns ingenting kvar för dem att göra. Men ändå vill dem släppa Dark Phoenix och New Mutants, trots att det inte kan leda till något. Det känns som ett så bortslösad möjlighet att göra en filmatisering av Dark Phoenix Saga (igen), istället för att vänta på Marvel att göra det. Självklart är det kul att se alla för en sista gång, McAvoys Professor X, Fassbenders Magneto, Hoults beast (vi behöver inte nämna Lawrence, och det gänget. Det vill vi helst glömma bort ens hände). 
 
Men det jag i alla fall alltid har uppskattat mest med XMCU, är alla fantastiska känslor. Det är ändå X-Men, som inte existerar utan misär. Detta verkar även existera i denna film - känslorna alltså. Sedan har jag väl egentligen inte haft så mycket emot Sophie Turner som Jean Grey, trots att hon tyvärr fick introduceras i den sämsta X-Men filmen vi fått. Apocalypse. Dark Phoenix lockar mig kanske till och med till att se om Apocalypse, eftersom det är därifrån vi går med denna film. 
 
Om vi ska prata mer om trailern i sig måste jag faktiskt säga att det ändå ser helt okej. Visst, det är kanske lite mycket Charles och Erik i något som ska vara Dark Phoenix, men det känns ändå acceptabelt. Det känns som det gamla vanliga X-Men, helt enkelt. En liten fråga som fortfarande existerar efter detta dock är vem Jessica Chastain ska spela (trots att det ryktas om att hon ska vara en alien). Själv hoppas jag på att hon har med Phoenix att göra, och att hon inte är en skurk utöver det. Tror att det skulle bli mycket bättre, och mycket coolare, om Jean hade varit både filmens hjälte och filmens skurk. 
 
 
Huntress och Black Canary
 
En till nyhet vi fick sent igår var att Huntress och Black Canary hade fått skådespelare, till den uppkommande filmen Birds of Prey där Margot Robbie redan är Harley Quinn. Mary Elizabeth Winstead ska spela Huntress och Jurnee Smollett-Bell ska spela Black Canary. Båda karaktärerna är människor som redan har dykt upp i serien Arrow, där Jessica De Gouw spelade Huntress och Katie Cassidy spelade Black Canary (Alaina Huffman spelade även Black Canary i Smallville). Jag måste säga att Birds of Prey vinner duellen över bästa val, i alla fall. 
 
Mary Elizabeth Winstead, som ska spela Huntress, är ett känt namn. Hon har bland annat nyligen varit med i serien Fargo, men även 10 Cloverfield Lane och Die Hard. I skrivande stund har jag inte sett jätte mycket med Winstead (och jag läser inte jätte mycket dc comics), men jag skulle ändå säga att hon är ett ganska bra val. Om hon färgar håret svart, och låter det växa lite, kan det nog bli väldigt likt utseendemässigt i alla fall. Skådespelaren bakom Black Canary, Jurnee Smollett-Bell, hade jag faktiskt aldrig hört talats om innan. Men hon har bland annat varit med i serierna Underground och Friday Night Lights. Tycker i alla fall att Smollett-Bell är ett väldigt coolt val för Black Canary. Intressant.