Vecka 40 | nya trailers

 
Mortal Engines
 
Äntligen har vi en riktig trailer till den här filmen! Jag vet egentligen inte varför, men jag är orimligt taggad inför Mortal Enginges. Det finns ju egentligen ingenting som lockar mig till filmen, främst eftersom jag inte är världens största Sagan om Ringen fan och detta är Peter Jackson, men ändå så vill jag bara se den på stört. Om vi ska prata mer om trailern så tycker jag att den får filmen att se ännu bättre ut, faktiskt. Det ser ut att vara en fantastisk steampunk-värld, med fantastiska karaktärer och varelser. Har höga förhoppningar!
 
 
Aquaman
 
Under New York Comic Con släpptes en (väldigt) extended look på den uppkommande Aquaman-filmen, som jag egentligen inte alls har varit taggad på. Efter denna måste jag säga att jag fortfarande kanske inte ser fram emot filmen, men att jag tror att den har större chanser att faktiskt bli genuint bra. Det som just intresserar mig med denna trailer är att vi får ganska mycket mytologi-vibbar. Till exempel med Atlantis. Mera verkar även kunna bli filmens höjdpunkt, trots att hennes peruk är lite väl överdriven. Förhoppningsvis visar det sig inte vara så att, som vanligt med dc, trailern visar de enda bra delarna med filmen och att resten är orimligt mediokert. 
 
 
Good Omens
 
Tänkte även att vi kunde ta upp den nya trailern till den uppkommande Amazon Prime-serien, Good Omens. För hur intressant ser inte det här ut att vara? Har inte läst boken, vet heller inte om jag vill det, men jag tänker verkligen ge den här serien en chans. Den ser först och främst ut att vara väldigt rolig, men vad som lockar mig mest - är de historiska scenerna, självklart. Tror att det kommer bli jätte roligt att få se deras vänskap genom flera epoker. Att huvudrollerna spelas av David Tennant och Michael Sheen är ju inte heller något negativt.
 
 
Vice
 
Sist men inte minst hittar vi trailern till Chrisitan Bales uppkommande film Vice, som tidigare hette Backseat. Detta är ett av de period draman jag sett fram emot mest, och jag måste säga att det efter denna trailer fortfarande är det. Självklart utspelar sig den inte under världens mest intressanta period, eller min favorit överhuvudtaget, men det är något som lockar mig. Kanske är det Christian Bale, kanske är det Amy Adams, kanske är det det faktum att The Killers' The Man spelar i bakgrunden. Jag vet inte, men någonting är det.