En vecka med period draman

 
I april i år så hade jag en temamånad med mig själv, nämligen en månad med Marvel. Nu tänkte jag göra något liknande igen, fast bara en vecka. Förutom Marvel finns det egentligen bara en genre kvar som jag verkligen tokälskar, och det är period draman. Filmer och serier som utspelar sig förr i tiden. Varför jag valde att göra detta just nu, är för att jag känner att jag inte har skrivit om detta på länge. Det har blivit något som tyvärr glömts bort här på bloggen. 
 
Hur denna vecka kommer fungera, är att jag kommer lägga upp ett period drama-relaterat inlägg om dagen. Simple as that. Det kommer främst att handla om listor och recensioner, men ni kommer även bland annat få en historisk reseguide. Nästa vecka kommer även inte enbart att handla om period draman, eftersom jag även kommer att lägga ut ett par vanliga inlägg med. Jag hoppas i alla fall att ni uppskattar denna vecka dedikerad till period draman, och att detta får mig att inkludera ämnet mer på min blogg i framtiden. Nu kör vi. 
 
UPDATE 25 OKTOBER
 
Period drama veckan blir två veckor istället. ♥
#1 - Lena

Gaaaaaaaah så taggad!