De böcker jag köpte i september

 
The World of All Souls
 
I september inträffade två stora grejer. Jag började läsa A Discovery of Witches, och serien vid samma namn hade premiär. Jag blev helt besatt av denna fantastiska värld. Därför var jag självklart även tvungen att köpa boken som behandlar just det ämnen, All Souls världen. Detta är alltså lite av en guidebok till hela världen - alla varleser, platser, karaktärer, historiska aspekter. Allt möjligt. Har hört att den är väldigt spoiler-fylld, så jag kommer vänta med att läsa den innan jag är klar med den tredje boken, men jag är väldigt exalterad på att få öppna den. 
 
 
Revolution och How to Hang a Witch
 
Eftersom jag var så besatt av A Discovery of Witches, ville jag även köpa lite böcker som liknar de böckerna. Först och främst Revolution, som handlar om en tjej som hittar en dagbok skriven av en annan tjej som levde under den franska revolutionen. Detta leder till att hon själv hamnar mitt i revolutionen, vilket jag tycker låter väldigt intressant. Sedan har vi How to Hang a Witch som utspelar sig i Salem, i modern tid, om människor som är släkt till människorna som utförde häxjakten - och som utsattes för häxjakten. Förutom det vet jag inte jätte mycket om boken, men jag hoppas den är bra. 
 
 
Time's Convert
 
Som sagt, jag är beroende av Deborah Harkness, A Discovery of Witches och All Souls. Därför köpte jag självklart även den nya boken hon släppte, som är en spin-off på Marcus. Denna bok (tror jag) utspelar sig både under den amerikanska revolutionen (när Marcus blev vampyr) och i nutiden (när han träffar Phoebe). Marcus har blivit bättre och bättre i böckerna, och är en av de bästa karaktärerna i serien, så jag är väldigt exalterad på att få läsa denna bok om honom. Speciellt i och med att vi även kommer att få lära känna Phoebe, som helt plötsligt bara dök upp i The Book of Life. 
 
 
Bright We Burn och Escaping From Houdini
 
Sist men inte minst köpte jag även två böcker som inte relaterar till All Souls, nämligen två uppföljare till böcker som jag totalälskar. Först och främst hittar vi Bright We Burn, som är den tredje och sista boken i Conquer's Saga. En retelling och gender-swap på berättelsen om Dracula. En av de bästa serierna jag någonsin har läst! Vilket även Stalking Jack the Ripper är, vilket Escaping From Houdini är en uppföljare till. Detta är även den tredje boken, men inte den sista. Ser fram emot att få djupdyka i dessa världar igen.