A Discovery of Witches | Avsnitt 3 & 4

 
Avsnitt 3
 
Det här avsnittet var orimligt bra. Den här serien är orimligt bra! Det bästa med just det här avsnittet, var scenerna som kom till slutet. När Diana fick bilden på sina föräldrar och fick fram witch wind mot Peter Knox. Hur coolt var inte det? Även scenen när Matthew sprang till henne, och tog tag i henne. Att detta sedan även ledde till Diana och Matthews moment framför låten Go Your Own Way. Ugh, vad perfekt det här är. Ugh, vilken perfekt filmatisering det här är. Älskade hur intensiva alla scener är mellan Matthew och Diana - bland annat även när Matthew tog henne till Old Lodge, och även när de hade middag tillsammans hos Diana. Vilken kemi. "I've never felt so protective over anyone", jag orkar inte. 
 
 
Avsnitt 4
 
Och så kom även avsnitt 4. Vi tog oss äntligen till Sept-Tours, och träffade både Ysabeau och Marthe. Måste säga att detta avsnitt faktiskt höll precis samma klass som det tredje, vilket är helt otroligt. Älskade att se ännu fler scener från den första boken bli till liv. Bland annat scenen med hästarna, scenen mellan Matthew och Dominico, scenen med witch water. Allt var precis som jag föreställde mig det skulle vara, och jag kan inte sluta le. Det bästa med det här avsnittet var nog för mig introduktionen av lite mer Matthew-relaterade aspekter. Hans familjemedlemmar, Ysabeau och Baldwin, men även Sept-Tours överlag. Det är även nu allt kommer börja på riktigt, med the congregation, med Matthew och Diana, med allt. 
#1 - Elsa

Alltså den här serien. Så fantastisk. Älskar Diana. Älskar Matthew. Älskar Diana och Matthew tillsammans. Älskar allt.