She-Ra and the Princesses of Power: säsong 1

 
Handling
 
On the planet Etheria, Adora is an up and coming soldier for the Horde, eager to defend her home from the menace of the Princesses she has been taught all her life to fear. Everything changes when a chance encounter with the mystic Sword of Protection in the Whispering Woods calls to her. Discovering ot her horror the true evil of the Horde, Adora defects to the Rebellion as its foretold champion, She-Ra Princess of Power. Now, Adora and her friends must rebuild the shattered Princess Alliance to defeat the Horde.
 
Det bästa och det sämsta med säsongen
 
Den här säsongen avslutas i princip med budskapet att du kan klara allt med hjälp av dina vänner, och om du är gay. Prinsessorna bekämpar bokstavligt talat the Horde med en stor regnbågsvåg. Om det inte beskriver hur fantastisk den här serien är, så vet jag inte vad som kan göra det. Men i alla fall, om jag ska utnämna något det bästa med den här säsongen så är det karaktärerna. Alla är helt otroliga, och jag älskar hur olika alla är personlighetsmässigt. Sedan tycker jag även om världen, trots att jag självklart hade sett mer av den. Tror dock det kommer hända i en andra säsong, då detta mest var en introduktion. 
 
Säsongens bästa och sämsta karaktärer
 
Eftersom alla karaktärer är helt fantastiska, så handlar det här mer om vilka jag tycker om och vilka jag inte tycker om. Om vi ska prata om huvudkaraktärer, så älskar jag både Glimmer och She-Ra främst. Kanske till och med Adora mer än jag tycker om She-Ra. När det kommer till mindre karaktärer, främst prinsessorna, så är min absoluta favorit Mermista, och Seahawk. Otroligt underhållande tillsammans. Älskar även de komplexa Catra och Entrapta. Om vi ska nämna karaktärer jag har lite svårare att fullständigt älska, så måste jag nog nämna Frosta. Detta är nog främst eftersom vi inte har sett så mycket av henne hittills.