Första intryck | De 5 sista serierna för året

 
Charmed
 
"This reboot of the original series centers on three sisters in a college town who discover they are witches. Between vanquishing supernatural demons, tearing down the patriarchy, and maintaining familial bonds, a witch's work is never done."
 
Jag tycker synd om de människor som älskade originalet Charmed, för detta var katastrofalt dåligt. Det var pinsamt att kolla på till och med. Jag tycker också synd om skådespelarna, för en nyfödd bebis hade kunnat skriva ett bättre manus än detta - vad ska ens tjejerna göra med det?! Om det inte blir bättre än så här, måste jag faktiskt säga att detta kan bli ett alternativ till årets sämsta midseason-serie (för varför såg demonen ut som en exakt kopia av en White Walker?!). Allt detta, tillsammans med ett otroligt forcerat och misslyckat försök att vara "woke". Jag orkar inte. (Uppdatering efter tre avsnitt: kollar fortfarande på serien, men tycker den fortfarande är värdelös. Dock beroendeframkallande). 
 
 
The Rookie
 
"The series follows John Nolan, a forty-year-old man, who moves from his comfortable, small town life to Los Angeles to pursue his dream of being a police officer for the Los Angeles Police Department. He must navigate the dangerous, humorous and unpredictable world of a "young" cop, determined to make his second shot at life count."
 
Det första avsnittet av The Rookie var ungefär precis som jag trodde att det skulle vara. Någonstans i mitten. En serie som jag antingen kommer bli helt besatt av - eller en serie jag kommer ta bort efter ett par avsnitt. Vi får vänta och se. Tyckte i alla fall att det var kul att detta första avsnitt hade ett så högt tempo, och att vi fick följa tre polis-par arbeta. Det var kul att få se mer än en dynamik mellan karaktärer. Vet fortfarande dock inte vad jag tycker om romansen mellan två av de nya poliserna. Känns lite onödigt, men samtidigt kan det leda till något ganska roligt. 
 
 
The Kids Are Alright
 
"Set in the 1970s, this ensemble comedy follows a traditional Irish-Catholic family, the Clearys, as they navigate big and small changes during one of America's most turbulent decades. In a working-class neighborhood outside Los Angeles, Mike and Peggy raise eight boisterous boys who live out their days with little supervision."
 
Jag hade ingen aning om att avsnitten skulle vara tjugo minuter långa. Men det var väl tur det, för jag vet inte om jag skulle kunna ta mig igenom ett längre avsnitt av The Kids Are Alright. Det är väl egentligen ingenting fel med serien i sig, det är bara att det verkligen inte är för mig. Fick ont i huvudet av att följa denna familj efter bara några minuter (och på grund av det faktum att kameran alltid måste följa efter alla olika karaktärer när de går). Hur många barn har de ens? Sju? Åtta? Usch vad jobbigt. Sedan kan jag inte heller säga att jag var ett så stort fan av det faktum att ett av barnen rör sig själv när han spionerar på en tjej. 
 
 
All American
 
"The story of a high school football player called Spencer, how he goes from being in a not so save situation to the fancy in Beverly Hills. A story about him and the people around him, his mom, brother, Coach Billy Baker, Jordan, Olivia, Asher and others."
 
Anledningen bakom varför detta inlägg är så försenat, är eftersom att jag inte hade någon lust att kolla på denna serie. Jag visste att det inte skulle vara något för mig, och jag hade rätt. Det fick bli ett avsnitt, men ingenting mer med All American. Vad som förvånade mig dock var hur tonårig serien kändes. Jag trodde att det skulle bli en politisk, seriös serie, men just nu ser det inte ut som det. Jag har sett ett avsnitt av One Tree Hill i mitt liv, och detta känns i princip som en kopia. Om det fanns något som skulle hålla kvar mig vid denna serie, så skulle det vara Cody Christian. 
 
 
Legacies
 
"Legacies is a 2018 spin-off of 'The Vampire Diaries' and 'The Originals'. Hope Mikaelson, the daughter of a werewolf, vampire and granddaughter of a witch attends the Salvatore School in Mystic Falls, while dealing with everyday teen life and controlling the power of living as the only tribrid in existence."
 
Legacies är alltså en spin-off på både The Originals och Vampire Diaries, två serier jag inte har sett. Vi får se om denna kommer intressera mig till att kolla på de tidigare nämnda serierna, men efter detta första avsnitt tror jag faktiskt inte det. Men, jag måste faktiskt säga att jag blev ganska positivt överraskad av Legacies. Hade inte tänkt att jag skulle fortsätta kolla på denna serie, men det var faktiskt något som lockade mig med denna pilot. Tyckte det var onödigt segt, men jag tyckte hela skolan och dess intriger var intressanta. 
 
Det här avsnittet är jätte försenat. Förlåt. En liten uppdatering är också att jag tänker dela upp mina topplistor. En för hösten, en för våren. Så förvänta er lite mer midseason-inlägg snart. Plats 17 till 13 kommer inom kort.