Filmer att se fram emot | vinter 2018

 
Aquaman
 
I december kommer Aquaman, DC's nästa försök till att skapa en film som är mer än medioker. Tror jag att detta kommer inträffa? Nej, men jag hoppas faktiskt ändå. Speciellt när vi i trailers sett alla mytiska aspekter som filmer verkar innehålla. Sedan innehåller även filmen fantastiska Nicole Kidman och Amber Heard, vilket jag inte direkt tackar nej till. 
 
 
 
Bumblebee
 
Sedan hittar vi Bumblebee på min lista över filmer att se fram emot denna vinter. Detta kommer vara ett försök till att reboota Transformers-universumet lite, och jag hoppas verkligen att det blir lyckat. För hur coolt vore det inte om vi äntligen fick bra Transformers filmer? Men sedan vet vi att Michael Bay och gänget är väldigt bra på att göra trailers, så denna kanske också är missledande. 
 
 
Spider-Man into the Spider-Verse
 
Om det är en film på den här listan som jag verkligen genuint ser fram emot, så är det denna. Spider-Man into the Spider-Verse. Om det visar sig att den inte kommer till min lokala biograf, eller att den (ännu värre) är dubbad vet jag inte vad jag gör. Tycker den ser helt fantastiskt ut i alla fall, och jag menar - Spider-Gwen?! 
 
 
Mortal Engines
 
Mortal Engines är nog den film som intresserar mig mest. Detta är Peter Jacksons nästa projekt, vilket verkar kunna bli något dystopiskt steampunk-kalas. Detta kan självklart bära eller brista, men jag hoppas på det förstnämnda. Om något kommer vi antagligen i alla fall få en väldigt vacker världsuppbyggnad, och en fantastisk Hugo Weaving som skurk. 
 
 
Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald
 
Jag har alltid haft det tankesätt att det inte är någon mening att gå på bio, om en inte går på premiären. Men nästa vecka ska jag faktiskt se uppföljaren till Fantastic Beasts and Where to Find Them på onsdagen. Men i alla fall, detta är den film som är närmast sitt premiärdatum på den här listan, och jag hoppas att den kan bli mycket, mycket bättre än den första. Men med Jude Law som Dumbledore är allt möjligt. Faktiskt.