Countdown to Christmas & Miracles of Christmas 2018 (2)

 
A Veteran's Christmas
 
Captain Grace Garland, a decorated U.S. veteran, returns home after two tours of Search and Rescue in Afghanistan. After being separated from her beloved K9 partner, Grace must rediscover the magic of Christmas. When she finds herself stranded in the town of River’s Crossing a couple weeks before Christmas, the local judge, Joe Peterson, offers her a place to stay on his property and takes it upon himself to show Grace everything she has been missing; Christmas, family, community, and love.
 
Mina tankar
 
Jag trodde aldrig att jag skulle gilla en film med denna titel, men det gjorde jag. Det gjorde jag faktiskt till och med så tidigt som när det visade sig att den kvinnliga huvudkaraktären var veteran, inte den manliga. Jag hade helt väntat mig att Hallmark skulle ta den lätta, stereotypiska vägen men det gjorde dem inte. Tyckte även att filmen var väldigt stabil rakt igenom. ½
 
 
Christmas at Graceland
 
Laurel, a Chicago-based business executive, travels to Memphis to secure one of the city’s oldest family-owned banks. While in Memphis, Laurel reunites with old flame Clay, a local music promoter with loftier aspirations. Though Laurel tries to keep her eye on the prize of the business acquisition, Clay is very persuasive reminding her of the days when they were a performing duo on the brink of stardom. 
 
Mina tankar
 
Det här var lite av en katastrof, främst eftersom det fanns så mycket att störa sig på. Vi fick först och främst ingen bakgrundsberättelse till huvudkaraktärerna överhuvudtaget. Vi vet ingenting om dem, och det blir därför väldigt svårt att tycka om dem tillsammans. Sedan störde jag mig även på hennes irriterande dialekt, och det faktum att dem spelar Silent Night ungefär fem gånger. Jag tror att jag aldrig vill höra den låten igen, om jag ska vara ärlig. ½
 
 
Return to Christmas Creek
 
As Christmas approaches, Amelia Hughes, a career-focused Chicago app developer lacking in holiday spirit, returns to her small hometown of Christmas Creek to rediscover the meaning of Christmas. There, she reunites with her childhood best friend Mike and her estranged uncle Harry, whose mysterious rift with Amelia’s father divided her family during the holiday season when she was a child. 
 
Mina tankar
 
I förväg tyckte jag om titeln, jag tyckte om det faktum att det var Tori Anderson i huvudrollen. Det var synd bara att filmen inte hade någon handling överhuvudtaget. Avsaknaden av handling resulterade även i att jag inte riktigt tyckte om karaktärerna, och igen inte kunde tycka om karaktärerna tillsammans. Tyckte även att det var tråkigt att de inte tog vara av den lilla ort filmen utspelade sig i. Vi fick inte se något av den, i princip. Familjebråket kunde kanske även också skippats. 
 
 
Christmas in Evergreen: Letters to Santa
 
When Lisa takes a last-minute Christmas trip to her hometown of Evergreen, she finds that the historic general store has been closed. Using her skills as a professional retail designer, Lisa decides to keep local tradition alive and help the good people of Evergreen bring the store back to life. As Lisa charms a local contractor named Kevin into working with her, the pair find themselves facing one surprise after another as they restore the store to its former glory.
 
Mina tankar
 
Innan jag kollade på den här filmen, så kollade jag på originalet. Alltså filmen som bara heter Christmas in Evergreen. Den älskade jag, men jag älskade även denna uppföljare. Kanske till och med mer än vad jag tyckte om originalet, om jag ska vara ärlig. Tyckte om att denna inte alls var så överdriven, och att karaktärerna kändes väldigt jordnära. Tyckte även om själva handlingen med brevet och med nyckeln, som jag faktiskt tyckte passade in till själva kärleksberättelsen. Detta var en väldigt fin film. 
 
 
A Godwink Christmas
 
As Christmas approaches, Paula, a St. Louis antique appraiser, reluctantly accepts a marriage proposal from her boyfriend, Daniel, a career-focused attorney. When her Aunt Jane senses she has mixed emotions over the engagement, she invites Paula to her Nantucket home. Upon her arrival, Paula plans a trip to the nearby island of Martha’s Vineyard where she meets a charming inn owner.
 
Mina tankar
 
Det här är en sådan film som jag hade kunnat älska. Karaktärerna var mysiga, själva handlingen var mysig, platserna var mysiga. Men sedan fick vi hela aspekten med "Godwink", som förstörde det hela för mig. Trots att det var lite så tyckte jag att det förlöjligade hela filmen på ett sätt. Tycker vi istället skulle fokusera mer på antikvariat, och mer på relationer. Tyckte dock fortfarande att detta var en bra film. Tillfredsställande. 
 
 
Last Vermont Christmas
 
Last Vermont Christmas focuses on three sisters, Megan, Bethany, and Mary, who reunite every Christmas in their childhood home. This year, though, their parents have put the house up for sale, and the buyer is Nash, Megan’s former childhood sweetheart.
 
Mina tankar
 
Det bästa med Last Vermont Christmas var ganska självklart det faktum att vi fick följa tre systrar. Tror filmen hade varit betydligt mycket bättre också, om den hade utgått fullständigt från systrarnas perspektiv, istället för att vi fick en kärleksberättelse mellan en syster och en kille som huvudhandling. Tycker detta förminskade själva systerskapet lite, vilket blev ganska tråkigt. Så denna film var lite av en missad chans, men jag tyckte ändå att den var ganska bra. 
 
Uppdatering
 
Jag har bestämt mig för att inte lägga upp mer recensioner av Hallmark-filmer i år, då det blir alldeles, alldeles för mycket. Men det kommer självklart komma upp inlägg i slutet av året, med massor av topplistor över alla årets filmer. För jag har ju ändå sett alla.