Chilling Adventures of Sabrina: säsong 1

 
Handling
 
"Reimagines the origin and adventures of Sabrina: the Teenage Witch as a dark coming-of-age story that traffics in horror, the occult and, of course, witchcraft. Tonally in the vein of Rosemary's Baby and The Exorcist, this adaptation finds Sabrina Spellman wrestling to reconcile her dual nature - half-witch, half-mortal - while standing against the evil forces that threaten her, her family and the daylight world humans inhabit."
 
Mina tankar 
 
Efter jag hade skrivit mitt första intryck av Chilling Adventures of Sabrina, kollade jag i princip klart säsongen på bara några timmar. Och överlag måste jag faktiskt säga att jag ändrade min åsikt ganska rejält från mitt första intryck, för det slutade med att jag verkligen, verkligen tyckte om denna första säsong. Tror även att den andra säsongen har potential att bli ännu bättre, så det hoppas vi självklart på. För trots att jag verkligen tyckte om denna första säsong, så fick jag aldrig någon riktig wow-känsla.
 
Det bästa och det sämsta med säsongen
 
Det absolut bästa med den här säsongen, som vi tyvärr inte fick tillräckligt mycket av, var magin. Samt The Academy of Unseen Arts. Det är en stor del av serien, självklart, men jag tycker att den kunde ha varit ännu större. Det ska ändå vara en skräck-version av Sabrina the Teenage Witch. Då tycker jag att en kan använda lite mer mörk magi för att göra serien lite läskigare. Det sämsta är då alltså ganska uppenbart det jag redan nämnt, att vi får människan Sabrina mer än häxan Sabrina. Jag förstår självklart att detta ska vara en startsäsong, och att det faktiskt ska handla om Sabrinas väg till att hitta en balans mellan människan och häxan i sig, men det blev lite väl mycket människo-drama. 
 
Säsongens bästa och sämsta karaktärer
 
Vi kan först och främst ta upp den uppenbara bästa karaktären, Sabrina. Hon är huvudkaraktären, men hon är även den karaktär jag faktiskt tycker om bäst. Men förutom det har jag även lite andra favoriter. Först och främst måste jag nämna att jag verkligen tycker om Harvey. Tycker han och Sabrina är perfekta för varandra, faktiskt. Men jag tycker också verkligen om Faustus. Mer på ett shit-vad-sexig-du-är-sätt än jag-vill-vara-din-kompis-sätt, dock. Måste faktiskt också säga dock att jag tycker han höjer kvaliteten på serien. Kommer bli kul att följa honom och vad som antagligen kommer bli likt ett inbördeskrig hos häxorna i den nästa säsongen. Säsongens sämsta karaktär är Nick. Enkelt.