Höstens uppkommande serier | ABC

 
Tror att ni allihopa har tröttnat på att se alla era serier läggas ned vid detta lag - det är i alla fall jag. Så jag tänkte istället ta upp de serier som är på ingång, eftersom dem också har släpps nu när andra serier har fått säga farväl. Vi börjar med ABC, som har ganska många uppkommande serier till mid season. Hela sju faktiskt, vilket är ganska många fler än de andra nätverken. Intressant! Exkluderar Schooled, eftersom vi ännu inte fått en trailer. Samt det faktum att det är en spin-off. 
 
 
Whiskey Cavalier
 
Whiskey Cavalier is a high-octane, hour-long action dramedy that follows the adventures of tough but tender FBI super-agent Will Chase (codename: "Whiskey Cavalier"), played by Scott Foley. Following an emotional break-up, Chase is assigned to work with badass CIA operative Francesca "Frankie" Trowbridge (codename: "Fiery Tribune"), played by Lauren Cohan. Together, they lead an inter-agency team of flawed, funny and heroic spies who periodically save the world (and each other) while navigating the rocky roads of friendship, romance and office politics.
 
Det här ser ut att kunna bli en otroligt underhållande serie, vilket verkligen kan behövas. Den kanske även på något sett kan fylla gapet efter The Catch, speciellt i och med dessa två fantastiska huvudkaraktärer vi verkar få. Självklart visar trailern antagligen bara ett avsnitt, men det verkar ändå som att de kommer resa omkring mycket vilket jag uppskattar. Denna har jag verkligen förväntningar på.
 
  
A Million Little Things
 
They say friendship isn't one big thing, it's a million little things; and that's true for a group of friends from Boston who bonded under unexpected circumstances. Some have achieved success, others are struggling in their careers and relationships, but all of them feel stuck in life. After one of them dies unexpectedly, it's just the wake-up call the others need to finally start living. Along the way they discover that friends may be the one thing to save them from themselves.
 
Igen - ugh vad bra det här ser ut! Mr. Grimms comeback kan bli en riktig succé, då detta verkar kunna bli ABC's svar på This Is Us. Ett svar som nog kan passa mig bättre än vad just This Is Us gör. Älskar hur serien utgår från en tragedi, tycker alltid att emotionella aspekter gör serier bättre. Känns även lite som en dramavariant på How I Met Your Mother (kanske lite väl långsökt), vilket också är en fördel. Denna serie ser jag verkligen fram emot!
 
 
Grand Hotel
 
Eva Longoria executive produces this bold, provocative drama set at the last family-owned hotel in multicultural Miami Beach. Charismatic Santiago Mendoza owns the hotel, while his glamorous second wife, Gigi, and their adult children enjoy the spoils of success. The hotel's loyal staff round out a contemporary, fresh take on an upstairs/downstairs story. Wealthy and beautiful guests bask in luxury, but scandals, escalating debt and explosive secrets hide beneath the picture-perfect exterior. The show is based on the Spanish series.
 
Jag har alltså inte sett originalserien, därför vet jag inte vad detta är, men jag tror inte att Grand Hotel är något för mig. Det känns precis som Dynasty, en serie jag gav upp på efter en halv säsong. Tycker att serier som handlar om rika familjer alltid känns så himla.. meh. Speciellt när de är så här superamerikanska med massa sexsexsex och lyxlyxlyx. Tror inte att det här kommer vara något för mig. Huvudkaraktärerna är sjukt snygga allihopa dock.
 
 
The Rookie
 
Starting over isn't easy, especially for small-town guy John Nolan who, after a life-altering incident, is pursuing his dream of being an LAPD officer. As the force's oldest rookie, he's met with skepticism from some higher-ups who see him as just a walking midlife crisis. If he can't keep up with the young cops and the criminals, he'll be risking lives including his own. But if he can use his life experience, determination and sense of humor to give him an edge, he may just become a success in this new chapter of his life.
 
Jag antar att The Rookie är en speciell serie, då det är Nathan Fillions "stora comeback" efter Castle. Problemet är bara att jag aldrig såg Castle, så jag har ingen relation till denna människa överhuvudtaget. Och då känns denna serie ganska tråkig, faktiskt. Har fått nog av såna här serier, som kommer år efter år. Måste dock erkänna att Fillion är snyggare än vad jag trodde att han var. 
 
 
The Kids Are Alright
 
Set in the 1970s, this ensemble comedy follows a traditional Irish-Catholic family, the Clearys, as they navigate big and small changes during one of America's most turbulent decades. In a working-class neighborhood outside Los Angeles, Mike and Peggy raise eight boisterous boys who live out their days with little supervision. The household is turned upside down when oldest son Lawrence returns home and announces he's quitting the seminary to go off and "save the world." Times are changing and this family will never be the same. There are 10 people, three bedrooms, one bathroom and everyone in it for themselves.
 
Såg att någon kommenterade att detta var Goldbergs, fast på 70-talet, och det är väl ungefär vad detta ser ut som. Ingenting nytt överhuvudtaget, och antagligen en serie som kommer läggas ner efter en säsong. Detta är verkligen ingenting som lockar mig heller, eftersom jag har börjat ta bort serier som inte "underhåller mig". Skulle inte säga att detta underhåller mig. 
 
 
The Fix
 
Attorney and author Marcia Clark co-writes and executive produces a new legal drama about Maya Travis, an L.A. district attorney who suffers a devastating defeat when prosecuting an A-list actor for double murder. With her high-profile career derailed, she flees for a quieter life in Washington. Eight years later when this same celebrity is under suspicion for another murder, Maya Travis is lured back to the DA's office for another chance at justice.
 
Hmm, jag vet inte med den här serien. Den kan antingen bli jätte bra, eller ganska ointressant. Är självklart en intressant utgångspunkt, men jag tycker inte att det verkar gjort på ett så intressant vis. I alla fall inte utifrån denna trailer. Tycker dock om att den verkar ha en mörkare sida, denna serie, med ett par obehagliga inslag. Lite som Frequency. 
 
 
Single Parents
 
This ensemble comedy follows a group of single parents as they lean on each other to help raise their 7-year-old kids and maintain some kind of personal lives outside of parenthood. The series begins when the group meets Will, a 30-something guy who's been so focused on raising his daughter that he's lost sight of who he is as a man. When the other single parents see just how far down the rabbit hole of PTA, parenting and princesses Will has gone, they band together to get him out in the dating world and make him realize that being a great parent doesn't mean sacrificing everything about your own identity.
 
På den senaste tiden har jag kommit till att älska ungefär alla komediserier ABC släpper. Speechless, Alex Inc, Grown-Ish, Splitting Up Together med mera. Förhoppningsvis blir denna inget undantag. Tycker i alla fall att det verkar vara en väldigt mysig serie, speciellt när den handlar om föräldrar och dess barn. Det brukar vara mina favoriter. Familjekomedier. 
#1 - Lena

Är lite anti den Amerikanska Grand Hotell faktiskt kan inte det landet bara kolla på originalet för den är så jädrans bra!

Svar: Ja, jag har inte sett originalet. Tänker ge den amerikanska en chans, bara för att jag ger alla en chans, men den låter inte jätte intressant i mina ögon!
Emelie Karlsson

#2 - Lena

Åh ge den spanska en chans den är jättebra händer saker hela tiden