Vad jag vill läsa i mars

Mars och det är dags att dela en to be read för månaden. Detta inlägg kommer att exkludera böckerna jag skrev om här, eftersom jag då redan nämnt att jag vill läsa dessa. Här nedanför följer alltså böcker som redan har släppts som jag vill läsa i mars. 
 
 
 
Ready Player One
 
Det här är den bok jag har blivit rekommenderad att läsa flest gånger. Och nu när det ska bli en film, är jag faktiskt för första gången taggad att läsa den. Får se om detta är något jag faktiskt kommer tycka om! Ready Player One kan nog bli väldigt fifty/fifty för mig.
 
When Wade stumbles upon the first clue, he finds himself beset by players willing to kill to take this ultimate prize. The race is on, and if Wade's going to survive, he'll have to win—and confront the real world he's always been so desperate to escape. // goodreads
 
 
 
 
Daughter of the Siren Queen
 
Daughter of the Siren Queen släpptes i förrgår, och det är denna bok jag läser just nu. Har kommit ungefär en fjärdel in i den, men hoppas att jag kan läsa ut den idag ändå. Detta är alltså uppföljaren till Daughter of the Pirate King, och jag har förväntningar på att den kommer vara bättre än den första.
 
When Vordan exposes a secret her father has kept for years, Alosa and her crew find themselves in a deadly race with the feared Pirate King. Despite the danger, Alosa knows they will recover the treasure first. After all, she is the daughter of the Siren Queen. // goodreads
 
 
 
 
How to Stop Time
 
Jag vet egentligen inte hur jag hittade den här boken, eftersom att det är en bok riktad åt vuxna. Men den låter hur fantastisk som helst! En kille som levt över flera tidsepoker, en kille som inte får bli kär just på grund av detta. Men det blir han ändå, självklart. Hoppas denna är bra. 
 
A love story across the ages - and for the ages - about a man lost in time, the woman who could save him, and the lifetimes it can take to learn how to live. // goodreads
 
 
 
 
Mortal Engines
 
Hade egentligen inte planerat att varken se den uppkommande filmatiseringen eller böckerna den kommer att baseras på. Men på den senaste tiden har jag blivit så otroligt sugen på att läsa böckerna, för hur annorlunda verkar inte det hela vara? Städer som åker runt på dött land. Steampunk. Vill försöka läsa igenom alla fyra böcker denna månad.
 
The great traction city London has been skulking in the hills to avoid the bigger, faster, hungrier cities loose in the Great Hunting Ground. But now, the sinister plans of Lord Mayor Mangus Crome can finally unfold. // goodreads
#1 - Lena

Åh Daughter of the Siren Queen! Vill ha den nu!

Svar: SÅ bra hittills!! Har ungefär halva kvar. Ska försöka läsa ut ikväll!
Emelie Karlsson