Säsongsrecension | 911 s1

 
 
 
Handling
 
 
Explores the high-pressure experiences of police, paramedics and firefighters who are thrust into the most frightening, shocking and heart-stopping situations. They must try to balance saving people with solving problems in their own lives.
 
 
Recension
 
 
Nu är den första säsongen av 911 avklarad. Vi fick bara tio avsnitt, men serien är redan förnyad så det känns ändå helt okej - för det här var bättre än jag någonsin kunde ha trott. 911 var en serie jag ärligt talat inte hade tänkt att kolla på, men valde att ge en chans främst på grund av Peter Krause, men även på grund av att jag ser alla nya serier. Tur det, då jag tror att det finns en stor chans att denna kommer högst upp på min lista över de bästa nya mid season-serierna. 
Det bästa med säsongen | Jag skulle nog säga att det bästa med den här första säsongen var karaktärerna, först och främst. Men även balansen mellan deras personliga liv och deras jobb. Det var kul att få så mycket fall och se hur dem hanterar dessa, men det var även kul att följa med dem hem och se hur dem hanterade allt där. Det blev helt enkelt en riktigt bra balans, vilket jag tyckte var det bästa med säsongen.
 
Det sämsta med säsongen | Det sämsta med den här första säsongen skulle jag nog vilja säga var det aldrig riktigt kom upp till nivån av de första avsnitten igen. Serien började otroligt starkt, och kunde aldrig riktigt leva upp det igen. Tyvärr. Sedan tyckte jag självklart inte om hur kort säsongen var, men det är en helt annan diskussion.
 
 
 
 
Säsongens bästa karaktär | Det finns ingen jag inte tycker om. Alla har sina egna fantastiska egenskaper. Men den jag verkligen har fastnat för, är Krauses karaktär Bobby. Eftersom han inte riktigt haft något hem för oss att åka till, så var han lite av ett mysterium. Vi visste ingenting om Bobby, och varför han var så emotionellt instängd. Till allt exploderade. Och herregud vilken karaktär han är! Bobby bidrog med psykisk ohälsa-aspekten till serien, och det var helt fantastiskt. Han är min stora kärlek i 911.
 
Säsongens sämsta karkatär | Det här är en betydligt svårare fråga att besvara, när det kommer till denna serie. Främst eftersom att jag ofta vill besvara dessa frågor på vem som är sämst gjord, inte vem jag ogillar. Men den jag verkligen inte har klickat med är faktiskt Hen. Vi får aldrig några riktiga svar på varför hon gör som gör, främst sett till sitt ex. Men jag tror dock verkligen att Hen kan bli en bättre karaktär i den andra säsongen, nu när hon verkar ha lagt Eva bakom sig. 
 
 
Inför nästa säsong
 
 
Som sagt är 911 redan förnyad till en andra säsong, vilket serien blev efter bara två avsnitt. Det var jätte skönt att kolla på den här säsongen, vetandes att det kommer en till. Men om vi ska prata om en önskelista, skulle jag först och främst vilja att den andra säsongen är längre. Det behöver inte vara en Grey's Anatomy-längd på säsongen, men i alla fall ett par avsnitt till. Tycker att säsonger känns så himla abrupta när de bara är tio avsnitt. Sedan skulle jag även verkligen vilja att Abby är med i den andra säsongen. Connie Britton skrev bara på för en säsong, och i säsongsfinalen åkte Abby iväg till Irland. Men det känns verkligen inte som att serien skulle vara densamma utan henne, speciellt inte eftersom vi vet att den andra säsongen ska handla mer om människorna som besvarar nödsamtalen. Så det är egentligen mina enda önskningar till den andra säsongen - fler avsnitt, och att Abby ska vara med.
#1 - Felicia

Borde se! :D