Samarbete | filmer som släpps i april

Veckans tema är framtid, och jag tänkte att jag därför kunde tipsa om ett par filmrecensioner som kommer under april månad. Det är inte många filmer jag vill se som släpps just under denna månad, men förhoppningsvis är det en film som ändå kommer att betyda allt. Kan ni gissa vilken? Detta inlägg är som vanligt ett samarbete mellan mig, KarinSaraElsaLovisa och Felicia.
 
 
 
     Rampage
 
 
Är egentligen inte världens största fan av King Kong-liknande filmer, skulle hellre se stora robotar än stora djur. Men i april kommer i alla fall Rampage, med Dwayne Johnson. Tycker ändå att den här filmen ser bättre ut än vad liknande brukar göra, eftersom att huvudkaraktären faktiskt tycker om djur. Uppfriskande. Kommer nog se den här filmen i framtiden, men inte på bio. 
 
 

Primatologist Davis Okoye shares an unshakable bond with George, the extraordinarily intelligent gorilla who has been in his care since birth. But a rogue genetic experiment gone awry transforms this gentle ape into a raging monster. As these newly created monsters tear across North America, destroying everything in their path, Okoye teams with a discredited genetic engineer to secure an antidote. // Släpps den 13 april.

 
 
 
 
     A Quiet Place
 
 
Det här är inte en film jag tänker se, som ni kanske förstår. Eftersom att jag inte kollar på skräckfilmer. Men A Quiet Place har blivit tokhyllad nu inför dess release, så jag tänkte att jag ändå kunde tipsa om den på grund av detta. Det är även kul att John Krasinski och Emily Blunt ska vara med i en film tillsammans, då är i alla fall kemin redan avklarad. 
 
 
A family lives an isolated existence in utter silence, for fear of an unknown threat that follows and attacks at any sound. // Släpps den 6 april.
 
 
 
 
     Blockers
 
 
Det här ser som en klassisk, dålig komedi. Men ibland behövs det, och jag tycker ändå att det här ser ut som en underhållande film. Att vi både får följa föräldrarna och deras barn, och att alla är kompisar med varandra. Ser roligt ut, men kanske misslyckas som film helt och hållet. Vem vet. Det är i alla fall något jag tänker ta reda på.
 
 
Three parents try to stop their daughters from having sex on Prom night. // Släpps den 6 april.
 
 
 
 
     Avengers: Infinity War
 
 
Månadens höjdpunkt - årets höjdpunkt - landar i Sverige den 25 april. Infinity War kommer förhoppningsvis bli Marvels bästa film hittills, och antagligen agera både som ett avslut och en ny början. Kommer bli jätte intressant att se. Har otroliga förväntningar på det här, men för en gångs skull tror jag faktiskt inte att jag kommer bli besviken. 
 
 
As the Avengers and their allies have continued to protect the world from threats too large for any one hero to handle, a new danger has emerged from the cosmic shadows: Thanos. A despot of intergalactic infamy, his goal is to collect all six Infinity Stones, artifacts of unimaginable power, and use them to inflict his twisted will on all of reality. Everything the Avengers have fought for has led up to this moment - the fate of Earth and existence itself has never been more uncertain. // Släpps den 25 april.
#1 - L

Intressant inlägg! Jag undrar om du skulle kunna skriva ett inlägg om seriealbum, närmare bestämt superhjälteserier. Vart ska man börja? Det vore jättekul, om du inte redan gjort det förstås. Då ska jag leta upp det. Annars kanske det vore en idé till någon slags följetång? (jag hoppas att det är du som brukar läsa seriealbum - annars ber jag om ursäkt för att ha blandat ihop dig med någon annan).

Svar: Serietidningar, alltså? Har skrivit något inlägg kring detta, bara ett inlägg på denna blogg. Har en kategori - "serietidningar" - där jag samlar alla dessa. MEN självklart kan jag skriva mer om detta ämne. Ska ha en Marvel-månad på bloggen i april, då kommer det nog komma upp ett antal serietidningsinlägg.

Ett "starter-inlägg" kan nog självklart fixas. Jätte bra tips <3!!
Emelie Karlsson