Första intryck | Deception & Timeless s2

 
 
     Handling
 
Cameron Black is the world's greatest illusionist. At least, that's what people used to call him - before his greatest secret was exposed and his career destroyed. Even worse, Cameron has good reason to believe this was no accident.
 
     Mina tankar
 
Det här tyckte jag verkligen om. Det kändes lite som Forever som gick för ett par år sedan, med Ioan Gruffudd. Vi fick en illusionist som börjar samarbeta med FBI, vilket är ett koncept jag verkligen tycker om. Speciellt när detta skapar en perfekt blandning mellan spänning, drama och komedi. Tror att detta kan bli en riktig guldklimp till serie i framtiden! Tyckte speciellt om det faktum att även vi tittare lurades av Cameron, t.ex. när han klädde ut sig till Dominic. Bra start!
 
 


     Handling
 
Season two of this thrilling action-adventure series will pick up right where we left off with our heroes. We continue to race throughout history with our beloved team: Rufus, a scientist; Wyatt, a soldier; and Lucy, a history professor, in an attempt to prevent the destruction of our world as we all know it. 
 
     Mina tankar
 
Nu är Timeless äntligen tillbaka med sin andra säsong. Detta första avsnitt fungerade egentligen bara som en fortsättning på säsongsfinalen, vilket jag tyckte kändes helt okej. Det var inte jätte intressant, men det var tillräckligt. Det bästa med detta avsnitt var egentligen att de beslutade sig för att inte dra ut på allt - Lucy är tillbaka, vi vet nog vem som är skaparen bakom Rittenhouse, Wyatt bekräftade att han är kär i Lucy. Det var skönt att få reda på allt detta så tidigt. Men som sagt, annars var det avsnitt inget speciellt! Tror att det kan bli mycket bättre nästa vecka när vi ska till 50-talet.
#1 - Seriereflektioner - en blogg om TV-serier

Suck, jag hade verkligen önskat fler avsnitt av Forever men samtidigt tittade jag inte ens på alla som släpptes, haha

Svar: Jag är inte heller övertygad om jag sett hela första säsongen! Men tyckte verkligen om det jag såg i alla fall haha. Riktigt bra serie!
Emelie Karlsson