Urval av veckans tv | vecka 5

 
 
Vecka fem och jag är snart ikapp med alla serier jag följer. Tänkte att jag kunde passa på att skriva lite hur jag ligger till, för er som vill veta. Kom ikapp, och blev klar med, The Brave denna vecka vilket jag är väldigt nöjd över. Låg fyra-fem avsnitt efter där. Har även kommit ikapp Supergirl och Flash, där jag hade hamnat två avsnitt var. Har fortfarande veckans Flash att se dock. Arrow är jag nästan ikapp med, har två avsnitt kvar att se på. Har även två avsnitt kvar av Dynasty och det senaste Alienist. Sedan är jag ikapp! Sedan har jag dock även Harlots, Knightfall, The Gifted, The Good Doctor och Designated Survivor som jag har ett 5+ avsnitt att se på. 
 
 
Agents of SHIELD 5.09 Best Laid Plans
 
Tror nog att det här var säsongens svagaste avsnitt hittills. Överlag har den här säsongen inte riktigt bitit på mig, och jag är helt övertygad om att det är rymd-landskapet som är mitt problem. Är verkligen inte ett fan av rymden i serier, vilket jag märker mer och mer. Tyckte väl även att det här avsnittet skrek filler, vilket jag anser lite konstigt eftersom att slutet på denna storyline kommer på lördag. Men! En serie kan inte alltid vara exceptionell. Avsnittet var ändå inte dåligt överhuvudtaget. Tror dock att lördagens avsnitt kan bli helt fantastiskt! Kommer bli kul vad serien hittar på sen i säsongens andra storyline. 
 
 
Black Lightning 1.03 LaWanda: The Book of Burial
 
Är inte helt övertygad ännu, faktiskt. Vill vara såld på Black Lightning, men det känns verkligen som att det är något som saknas. Jag tror att mitt främsta problem är att det hela känns lite generiskt. Att serien vill gå emot stereotyper, men ändå faller in i dem. Ett annat problem jag har är att serien känns lite Gotham-aktig, med "skurkarna". Men tycker ändå om Black Lightning! Min favorit aspekt, som även bevisades i det här avsnittet, är att karaktärerna är helt fantastiska. Speciellt Jefferson, Anissa och Jennifer. Tycker om hela familje-dynamiken. Tyckte även om att de introducerade Grace Choi! Kommer bli ett riktigt power couple, hon och Anissa. 
 
 
9-1-1 1.05 Point of Origin
 
Det är helt fantastiskt hur bra den här serien är egentligen. Det är verkligen den stora favoriten i mitt veckoschema just nu, och denna veckas avsnitt var så mysigt! Satt och log med varje scen Buck och Abby hade tillsammans. Så himla fina! Blir glad bara jag tänker på dem. Sedan tyckte jag även att det var intressant att få mer information om Bobby igen, varför han äter ensam men dukar för en hel familj. Hans liv är verkligen hjärtkrossande, förstår varför verkligen han behöver hjälp. Bra avsnitt!
 
 
Frankie Drake Mysteries 1.10 Anastasia
 
Åh! Frankie Drake levererade denna vecka mitt favoritavsnitt hittills av serien. Det var inte det bästa, men det var ändå mitt favoritavsnitt. Främst eftersom att dem lekte med tanken att Anastasia Romanov överlevde massmordet, men även för att vi äntligen fick se Frankie och Ernest tillsammans. Vilken kemi som existerar mellan dem två! Ganska väntat dock att han skulle lämna, hans big break var ändå i Paris in real life. Men ugh, kommer verkligen att sakna honom. Överlag ett jätte intressant avsnitt! Kvinnan som spelade Ana var även hur vacker som helst. 
 
 
 
 
Grown-ish 1.06 Cashin' Out
 
Tycker ändå att det var bra att Zoey och Cash gjorde slut. Det kändes som att dem var tillsammans for all the wrong reasons. Och när Cash försökte göra Zoey till någon typ av basket-fru? Inte okej överhuvudtaget. Håller med Zoeys mamma till fullo. Det var kul att dem pratade mer om hennes drömmar om att bli modedesigner med! Skulle vara kul att se mer av det i serien, eftersom vi hittills bara fått en scen mellan Luca och Zoey hittills när de sketchar kläder. Vill ha mer!
 
 
The Resident 1.03 Comrades in Arms
 
Som tidigare nämnt, vet inte alls vad jag tycker om den här serien hittills. Mitt främsta problem med det här avsnittet var faktiskt att det inte var tillräckligt med medicinska aspekter. Tycker det var lite väl mycket onödigt drama, trots att jag tyckte om att de faktiskt diskuterade hur skevt det amerikanska hälsosystemet är. Det jag tycker om mest med den här serien är Nic och Mina, som är två fantastiska karaktärer. Älskade när Nic sa till på skarpen gentemot människan som ansåg att pengar är viktiga än en människas liv.
 
 
Star Trek Discovery 1.13 What's Past is Prologue
 
Herregud!!!! Förstår inte hur den här serien kan bli bättre och bättre varje vecka, det känns som att alla nivåer redan ska ha nåtts. Att det inte kan bli bättre. Men det blir det! Varje vecka! Denna vecka nådde vi nya höjder. Först och främst fick vi se Lorca dö, vilket kändes lite uppenbart men ändå var ganska tråkigt. Känns som att Lorca behövs, trots att han nu är "ond". Sedan fick vi även se mirror-verse Philippa följa med Michael till deras vanliga universum. Överraskande! Till slut råkade även Discovery åka in i framtiden, där dem nästintill har förlorat kriget mot Klingon. Det är så spännande just nu! Bara två avsnitt kvar.
 
 
Supergirl 3.12 For Good
 
Tycker verkligen att Supergirl underpresterar just nu. Det finns ingen riktig edge till vad serien visar upp, och berättelsen med Reign känns faktiskt ganska meningslös i skrivande stund. Ingenting händer, och det känns inte som att det finns något riktigt mål med det hela. Tror verkligen att Supergirl behöver det uppehåll dem kommer att få snart. Hoppas även att Alex och Samantha kommer på själva att Sam är Reign, så att de kan lösa det hela tillsammans. Så att inte alla tror att hon är "ond". Det hade varit frustrerande.