Uppkommande serier | period draman

 
 
Vanity Fair
 
Vi har inte fått någon trailer ännu, och jag har inte läst boken av William Thackeray. Men ändå är det nog Vanity Fair jag ser fram emot mest av årets nya period draman i serieformat. Detta är nog främst på grund av att serien är skapad av ITV, som har gjort mitt älskade Victoria. Tycker även om skådespelarna som har valts. Olivia Cooke bland annat, och Tom Bateman. Mitt enda problem med Vanity Fair skulle i så fall vara att det är en mini-serie, då jag tycker dessa kan bli opersonliga. Vi har inget datum för Vanity Fair än!
 
 
 
 
Ordeal by Innocence
 
Jag har skrivit om Ordeal by Innocence förut, och då var det inte riktigt klart om det här faktiskt skulle släppas. Men nu har BBC gått ut med att Ed Westwick ska ersättas, och att Christian Cooke istället ska spela Mickey. Är otroligt nöjd över att BBC ersatte Westwick, och att vi nu faktiskt får denna mini-serie. Med Matthew Goode och Alice Eve! Älskar Agatha Christie, och filmatiseringarna av hennes verk. Eftersom att den blev uppskjuten vet vi dock inte riktigt när denna serie kommer!
 
 
 
 
The Terror
 
Om ni inte hade planer på att se The Terror, så tror jag att ni bör ändra detta nu. För detta ser så otroligt bra ut! Ni kan själva se en trailer härThe Terror är en filmatisering av Dan Simmons' bok med samma namn, som i sig baseras på John Franklin och hans expedition med HMS Terror vid antarktis. Där de blir förföljda av något typ av monster. Skådespelare som är med är bland annat Jared Harris och Tobias Menzies, och jag tycker det ser jätte jätte bra ut. Väldigt obehagligt, men även väldigt bra. Och - nämnde jag även att Ridley Scott är regissören? Ridley Scott! Det första avsnittet släpps den 26 mars.
#1 - Lena

Tack för tipsen! Måste se dem!

#2 - Seriereflektioner - en blogg om TV-serier

Wow, Ridley Scott minsann! Är det The Terror en miniserie?

Svar: Nej, tror inte det ska vara en miniserie! Tror den är klassad som en antologi.
Emelie Karlsson

#3 - Elsa

Om Olivia Cooke är med så ser jag det, punkt slut.