Mina tankar kring The Brave s1

 
 
The Brave säsong 1
 
 
Helt ärligt vet jag inte vad jag ska tycka om The Brave och dess första säsong. Det började bra, det var intressant när fallen spred ut sig över hela världen, men det höll inte riktigt. Det fanns inte längre något intresse för mig, och jag brydde mig inte riktigt så mycket om karaktärerna som jag tycker att en ska göra efter en säsong. Mitt problem är väl egentligen att det inte fanns någon gnista. Det där lilla extra saknades i denna första säsong, och det var nog verkligen det som förstörde för The Brave. Den första säsongen stod inte ut i mängden.
 
Men självklart var det ändå en bra första säsong, annars skulle jag inte ha fortsatt kolla på den. Som sagt tyckte jag om att de från en början reste runt väldigt mycket, och att fallen var väldigt annorlunda. Sedan tyckte jag även väldigt mycket om Jasmine som karaktär, speciellt aspekten med henne och Adam. Jag tyckte även väldigt mycket om teamet som arbetade i bakgrunden, med fantastiska Noah och Hannah. Stundvis skulle jag till och med vilja säga att det var mer intressant än själva teamet. 
 
Överlag skulle jag ändå vilja säga att den första säsongen var helt okej. En bra start, och något jag faktiskt skulle vilja se en fortsättning på. Tycker att karaktärerna främst har potential att intressera mig. Men för att jag genuint skulle tycka om The Brave, behövs nog stora förändringar. Jag skulle behöva att The Brave blev mer serialiserad. Att det finns en undanliggande röd tråd, istället för en strikt ett-fall-per-avsnitt struktur. För med det förstör verkligen serien för sig själv, och blir för mig denna säsongs platta fall. Det finns inget som kan hålla intresset uppe för mig om det inte finns en röd tråd. Ger därför den första säsongen enbart 3+.