Marvel måndag | topp 3 skådespelarskaror

 
 
Nu när bloggen har haft en medioker uppdatering under de senaste veckorna, tänkte jag att det behövdes något nytt. Något som jag faktiskt verkligen, verkligen bryr mig om. Därför tänkte jag att jag kunde börja med Marvel-måndagar, där jag varje måndag ska lägga ut något relaterat till just Marvel. Jag tänkte kolla igenom alla filmer igen, men jag tänkte även att jag kunde lägga ut andra roliga inlägg. T.ex. listor, som idag, när jag tänkte att jag skulle lista mina tre favoriter när det handlar om ensemble casts. Exkluderar alla team up-filmer, så som Avengers och Civil War, och fokuserar istället på solofilmerna. Nu kör vi!
 
 
 
 
 
 
På plats tre hittar vi Thor-filmerna, där vi hittar tre filmer. Först och främst Thor, den första filmen, men även The Dark World och Ragnarök. Skådespelarskaran har ändrats ganska rejält under dessa tre filmer, men alla nya och gamla ansikten har varit fantastiska att träffa på. Vi har bland annat sett Natalie Portman, Chris Hemsworth och Tom Hiddleston. Cate Blanchett, Tessa Thompson och Anthony Hopkins. Zachary Levi, Idris Elba och Stellan Skarsgård. Det är många stora namn och därför hamnar Thor på plats tre.
 
 
 
 
 
 
På en andra plats hittar vi nykomlingen, Black Panther. Detta är en skådespelarskara som nästintill bara består av mörkhyade skådespelare, och det är helt fantastiskt! Vi har Chadwick Boseman, Michael B. Jordan och Daniel Kaluuya. Martin Freeman, Andy Serkis och Forest Whitaker. Lupita Nyong'o, Danai Gurira och Letitia Wright. Det är en skara full av fantastiska människor, fantastiska skådespelare, som verkligen (verkligen!) är värda att vara med på denna lista. Ser fram emot ett se mer av denna grupp i framtiden.
 
 
 
 
 
 
På en första plats hittar vi Captain America! The First Avenger och The Winter Soldier (samt Civil War, som jag då exkluderar). Det är en enorm skara av skådespelare vi hittar här, med Chris Evans i ledet. Vi har bland annat Scarlet Johansson, Samuel L. Jackson och Sebastian Stan. Hayley Atwell, Cobie Smulders och Richard Armitage. Hugo Weaving, Robert Redford, Anthony Mackie och Emily VanCamp. En överlägsen etta i mina ögon, där alla verkligen känns perfekta i sina roller. Älskar detta gäng.
#1 - Jessica

Kul lista!! Jag håller verkligen med om Captain America, älskar den casten! Har inte sett Black Panther än, men ser fram emot att kolla!

Svar: Tack så mycket!! Hoppas verkligen att du tycker om Black Panther, är en riktigt bra film. Speciellt på grund av skådespelarna/karaktärerna!
Emelie Karlsson