Första intryck | Good Girls & Living Biblically

 
 
     Handling
 
Three suburban mothers suddenly find themselves in desperate circumstances and decide to stop playing it safe and risk everything to take their power back. Good Girls stars Manny Montana, Mae Whitman and Retta.
 
 
     Första intryck
 
Okej, det här var jätte bra. Hade inga förväntingar eftersom att jag inte alls tyckte om det dem visade i alla trailers, men detta var mycket seriösare än jag trodde att det skulle vara. Diskuterade viktiga ämnen, på ett bra sätt. Tyckte även om hur detta första avsnitt blandade action med drama, med rånet och med deras respektive problem. En chans att förlora ett barn, ett döende barn, en otrogen man. Sedan fick vi även se ett försök av våldtäkt, vilket var otroligt omskakande. Obehagligt. Äckligt. Får se om denna serie håller! Hoppas det.
 
 
 
 
     Handling
 
An adaptation of the non-fiction book by A.J. Jacobs, in which a man tries to live in accordance with the Bible's teachings as close as possible. Living Biblically stars Tony Rock, David Krumholtz and Ian Gomez.
 
 
     Första intryck
 
Är det här bland det sämsta jag har sett? Ja. Funderar jag över hur en kanal kan tacka ja till det här? Ja. Älskar jag det ändå? Nej. Det här var på riktigt katastrofalt. Jag hade en tanke ifall de skämtade om bibeln och tog upp de oändliga problematiska aspekterna på ett bra sätt, så skulle jag ge den här serien en chans. Men detta var inte fallet överhuvudtaget. Sättet att hantera religion var inte heller det enda som var helt värdelöst, utan vi fick även "bro code", en man som inte vill ha en dotter. Dåligt skådespeleri, dåligt manus. Det var dock fortfarande lika roligt som det var i trailern när Chip stenade sin arbetskamrat. Men annars var det här bland det sämsta jag har sett.
#1 - Film&serier bloggen

Tror jag skulle gilla Good Girls - den måste jag ge en chans tror jag!