Sweetbitter: säsong 1

 
"Sweetbitter follows 22-year-old Tess who, shortly after arriving in New York City, lands a job at a celebrated downtown restaurant. Swiftly introduced to the world of drugs, alcohol, love, lust, dive bars, and fine dining, she learns to navigate the chaotically alluring, yet punishing life she has stumbled upon. This is the story of a young woman's coming-of-age, set against the rich and grimy backdrop of exclusive restaurants, evoking the possibility, beauty, and fragility of being young and adrift."
 
Det bästa och det sämsta med säsongen
 
Det här var en väldigt snabb säsong då den bara bestod av sex korta avsnitt, men jag måste faktiskt säga att det var en av mina favoritaspekter med serien. Jag tror inte jag hade kollat på Sweetbitter om den första säsongen hade varit längre än den faktiskt var. Förutom detta tyckte jag även verkligen om själva landskapet. Att serien utspelade sig på en restaurang, att vi fick följa personalen. Mitt främsta problem med den första säsongen var att den gav mig en ganska obehaglig känsla av ångest. Det kändes alltid som något hemskt skulle kunna hända, det fanns inget lugn i Sweetbitter. Ett annat problem jag hade med säsongen var att vi bara fick lära känna Ella. Allt var ur hennes perspektiv, alla scener var med henne. Det skulle vara roligt att få veta mer om resten av gänget. 
 
Säsongens bästa och värsta karaktärer
 
Som sagt så fick vi främst lära känna Ella denna första säsong, så jag måste nog ändå säga att Ella var den bästa karaktären. Men om vi hade sett mer av de andra karaktärerna, tror jag fortfarande att Ella hade varit min favorit. Hon kändes väldigt mänsklig, med både bra och lite sämre egenskaper. Det var skönt att se. Har dock hört att hennes personlighet kommer att förändras väldigt mycket i uppkommande säsonger, om de följer källmaterialet. Andra karaktärer jag tyckte om var främst Will och Sasha. Säsongens värsta karaktär denna säsong tycker jag är svårare att utnämna, men jag måste ändå välja Jake. Han känns verkligen inte stabil, och jag tror inte han är bra för Ella. Vill också nämna Simone här, tyvärr. Vill verkligen tycka om henne men hon avslutade säsongen på ett så konstigt sätt.