Nya trailers | Avengers Endgame, Les Misérables m.fl.

 
Avengers Endgame
 
"After the devastating events of Avengers: Infinity War, the universe is in ruins due to the efforts of the Mad Titan, Thanos. With the help of remaining allies, the Avengers must assemble once more in order to undo Thanos' actions and restore order to the universe for once and for all, no matter what consequences may be in store."
 
Egentligen känns den här filmen alldeles för långt bort för att prata om. Har samma ogripbara känsla som jag hade inför Infinity War, om inte ännu mer intensiv. Men nu fick vi i alla fall denna första trailer, och en titel. Endgame. För att inte gå för djupt in i denna trailer, kan vi nöja oss med att bara nämna vad jag tyckte om mest med den. Vilket var Captain America. Förstår att delarna med Tony Starks är väldigt emotionella för vissa, men jag är egentligen inte hans största fan (och det känns väl ganska uppenbart att Carol kommer att rädda honom?). Därför får jag främst tårar i halsen när jag ser Steve gråta. Måste även säga att jag älskar att Marvel hittat sin mer seriösa ton med den här filmen igen. Det passar dem mycket bättre. Även intressant att Clint har blivit Ronin, kanske är dags att introducera Kate som Hawkeye? Annars tycker jag egentligen att det här är för stort för att hantera. Det är alldeles för mäktigt, alldeles för viktigt. 
 
 
Hotel Mumbai
 
"The true story of the Taj Hotel terrorist attack in Mumbai. Hotel staff risk their lives to keep everyone safe as people make unthinkable sacrifices to protect themselves and their families."
 
När jag kollade på The Best Exotic Marigold Hotel och dess uppföljare tidigare i år blev jag kär i Dev Patel. Självklart är jag då även väldigt exalterad på en ny film med just Dev, som även innehåller ordet "Hotel". Det här är alltså en film som handlar om terroristattackerna i Mumbai 2008, som baseras på dokumentären Surviving Mumbai. Förutom Dev Patel innehåller filmen även Jason Isaacs, Armie Hammer, Nazanin Boniadi och Tilda Cobham-Hervey. Utifrån trailern och skådespelarskaran, tror jag att det här kan bli hur bra som helst. Att vi kommer se alla dessa olika berättelser bli till en. En om överlevnad. Tror det här kommer att bli en sådan film en bara måste se. För kvaliteten, och för händelsen i sig.
 
 
The ABC Murders
 
"Set in the 1930s, a time when Britain is dangerously divided and suspicion and hatred are on the rise, the story sees Poirot face a serial killer known only as A.B.C. As the body count rises, the only clue is a copy of The ABC Railway Guide at each crime scene. Poirot's investigations are continuously thwarted by an enemy determined to outsmart him. If Poirot is to match his nemesis, then everything about him will be called into question: his authority, his integrity, his past and his identity."
 
I ett par år nu, har BBC släppt en Agatha Christie filmatisering vid varje jul. And Then There Were None, The Witness for The Prosecution och det lite försenade Ordeal by Innocence. I år är det dags för The ABC Murders, där John Malkovich spelar Hercule Poirot. Vad jag tycker är intressant med just denna filmatisering gentemot de andra, är att denna har Poirot. Tidigare har människorna kring mordet behövt lista ut det själva, men nu har vi en detektiv på fallet. Jag tror att det är nyttigt att vi får lite omväxling, och jag hoppas att det här kommer bli bra. Tycker i alla fall som sagt att det ser ganska annorlunda ut. The ABC Murders släpper sitt första avsnitt den 26 december. 
 
 
Captain Marvel
 
"Carol Danvers becomes one of the universe's most powerful heroes when Earth is caught in the middle of a galactic war between two alien races."
 
Om jag ska vara helt ärlig, så har jag inte blivit jätte positivt överraskad av de två trailers vi fått för Captain Marvel. Det är något som inte riktigt klickar för mig. Men jag tror faktiskt inte det säger så mycket om filmen i sig. Captain Marvel kommer att bli en stor succé, Captain Marvel kommer att bli en bra film. Jag tror inte Marvel skulle våga att misslyckas med detta projekt, och därför tror jag inte att dem kommer att göra det. Vad denna trailer ger mig dock, är en bekräftelse på att Brie Larson är en fantastisk Carol och en fantastisk Captain Marvel. Ingen kan ta det från henne. Sedan älskar jag även scenen som visas precis innan loggan, när hon är i full kostym i rymden. Får rysningar varje gång jag ser den. 
 
 
All Is True
 
"A look at the final days in the life of renowned playwright William Shakespeare."
 
Det här var intressant för mig. Först och främst eftersom att jag inte visste att en liknande film skulle komma, men även eftersom det här ser riktigt, riktigt bra ut. Hade aldrig kunna föreställa mig att Kenneth Branagh skulle kunna vara så här lik William Shakespeare. Vad jag tycker om med den här trailern måste först och främst vara landskapet. Det är en av de främsta aspekter jag kollar på när det handlar om period draman. Det är vackra färger, och allt ser väldigt klart och fräscht ut. Förutom det tycker jag även om det faktum att det här verkar vara en emotionell film, vilket förhoppningsvis kommer att förstärkas med den fantastiska skådespelarskara filmen innehåller. Tror att All Is True kan bli en riktig vinnare. 
 
 
Les Misérables
 
"Television adaptation of Victor Hugo's classic novel which follows Jean Valjean as he evades capture by the unyielding Inspector Javert. Set against a backdrop of post-Napoleonic France as unrest beings to grip the city of Paris once more."
 
Sedan har vi äntligen fått en trailer till detta. Den serie jag ser fram emot mest just nu. Den serie jag har sett fram emot mest ett bra tag nu. Detta är alltså en uppkommande adaption av Victor Hugos verk Les Misérables, som denna gång inte kommer att vara en musikal. Vi har samma karaktärer, samma handling, men ingen musik - och jag tror att det kan bli hur bra som helst. Serien har en all-star skådespelarskara, sex avsnitt och kommer att ha premiär den sista december. Vad jag tyckte om med den här trailern var väl egentligen främst hur bra det ser ut överlag. Jätte exalterad på att få detta mästerverk komma till liv ännu en gång, speciellt nu när det inte är en musikal. Kommer även bli intressant att se Lily Collins i denna roll, tror hon kommer vara helt fantastisk.