Mina tankar kring Elseworlds

 
Elseworlds 
 
Har jag någonsin tyckt om en Arrowverse-crossover? Jag tror inte det, och detta var nog inget undantag. Själva konceptet är väl ganska intressant, självklart, men jag kommer att ha mardrömmar om Barry i Olivers kostym. Det enda jag brukar tycka om med dessa event, är att en verkligen ser hur överlägsen Oliver är gentemot alla andra. Hur överlägsen Arrow är gentemot alla andra. En skillnad dock från tidigare gånger är att jag nu inte är i fas med alla serier. Jag ligger ungefär fem avsnitt efter i både Arrow och Supergirl, och kollar inte längre på The Flash. Därför var det vissa aspekter jag hade missat. Till exempel den hemska nya Harrison, varför Supergirl behövde lämna DEO, hur Arrow tog sig ur fängelset. Det var frustrerande, och förstörde upplevelsen lite. 
 
Om vi ska ta upp vad jag mer specifikt gillade och ogillade, så kan vi först och främst ta upp det jag gillade. Vilket till störst del handlar om de nya karaktärerna vi fick träffa på. Kate Kane och Lois Lane. Men främst Kate. Batwoman. När vi fick reda på att Ruby Rose skulle spela henne, blev jag självklart lite oroad. Hon är inte direkt en av de bättre skådespelarna. När vi fick se en första bild, blev jag även ännu mer orolig. Det såg väldigt billigt ut. Men nu när vi faktiskt fick se henne i action, måste jag säga att jag verkligen ser fram emot Batwoman serien. Hoppas bara att de skaffar en bättre peruk tills dess. 
 
Vad jag mer tyckte om var lite mindre aspekter och delar. Till exempel Smallville och att de samtidigt spelade ikoniska Save Me. Även att se alla tillsammans igen överlag, speciellt när både Superman och Batwoman fick vara med. Och Green Lantern referensen till Diggle. Dessvärre tycker jag att det negativa vägde mer än det positiva i denna crossover, som vanligt. Mitt främsta problem med just Elseworlds, var att den var ganska tråkig. Ointressant. Utöver det tyckte jag även att det var ganska dåligt gjort, speciellt alla scener på Arkham. Tycker ändå att serierna borde försöka mer när det kommer till en crossover, för Elseworlds kändes ganska billigt på grund av detta. Och som sagt hjälpte inte direkt Batwomans peruk. 
 
Så överlag måste jag säga att jag inte direkt blev positivt överraskad. Självklart fanns det bra aspekter, som jag har nämnt. Till exempel Oliver, och introduktionen av Batwoman. Samt att jag även tyckte om konceptet. Men sedan fanns det alldeles för mycket problem i grunden som helst och hållet förstörde denna crossover. I alla fall för mig. Manuset, förutom de seriösa scenerna med Oliver, kändes svagt. Gotham kändes lite larvigt. Allt kändes bara lite mediokert, och jag kände inte riktigt meningen med det hela. Vilket var tråkigt. Jag tycker alltid dessa crossovers har potential, potential som de aldrig når. Som Elseworlds inte nådde. Men nästa höst är det dags för Crisis on Infinite Earths, och då kanske det smäller. 
 
Vilket var det bästa avsnittet? 
 
Supergirl, Elseworlds (3)
 
Vilket var det sämsta avsnittet? 
 
The Flash, Elseworlds (1)
 
 
Vad tyckte ni om Elseworlds?
#1 - Ullie

här har snön dalat lite idag men det blir inget utav det kanske grön jul i år

ha en fin morgondag kram