Veckans tv | Timeless

 
 
Nu har jag äntligen kollat ikapp Timeless! En serie som jag älskade den första delen av säsong ett av, men sedan tappade bort lite. Har fortfarande inte helt och hållet hittat tillbaka till min Timeless-förälskelse, men nu när jag är ikapp så känns det ändå bättre. En bit på vägen, helt enkelt. Fortsätt att läsa för att se vad jag tyckte om Timeless' tre senaste avsnitt. 
 
 
2.03 Hollywoodland
 
Det här avsnittet handlade i princip bara om Lucy och Wyatt, med en historisk kuliss (vilket var passande eftersom avsnittet utspelade sig på Paramount Pictures. Så därför tyckte jag inte att det här kanske var seriens mest intressanta avsnitt. För det är det här som gör så att jag tycker om Timeless mindre, som gör mig frånvarandra. När det bara handlar om Wyatt och Lucy, på ett så töntigt sätt. Vill ha mer historia! Skönt dock att det här avsnittet äntligen tog tillbaka Flynn. Serien behöver honom. 
 
 
2.04 The Salem Witch Hunt
 
Blev jätte glad när jag såg att det skulle komma ett Salem-relaterat avsnitt, då det är en del av vår historia jag verkligen tycker är intressant (och hemskt självklart). Blev dock lite besviken över just den aspekten, historia-aspekten. Vi fick inte se så mycket av just Salem, vi fick heller inte veta mycket om människorna vi träffade på. Det var lite tråkigt. Men jag tyckte fortfarande om känslan avsnittet levererade. Måste faktiskt säga att det här var det första avsnittet denna säsong jag faktiskt genuint tyckt om. Skönt! Detta avsnitt påminde mig även kring hur mycket jag vill se Flynn och Lucy som ett par, inte Lucy och Wyatt. 
 
 
2.05 The Kennedy Curse
 
Jag vet inte varför mina känslor gentemot Timeless pendlar så mycket, men jag tyckte inte att det här avsnittet var något vidare det heller. Jag måste säga att jag officiellt är insatt i serien igen, men jag tycker inte att avsnittet levererar så himla bra kvalitet. Vad jag tyckte om med det här avsnittet var dock Lucys acceptans av Jessica. Eftersom att jag hellre vill att Lucy ska vara med Flynn, så skulle jag bli jätte nöjd om Jessica och Wyatt håller. Eftersom att då skulle vi även antagligen kunna se Lucy och Jessica som världens power-friends. Jätte kul! Fint med scenen mellan Lucy och Flynn i slutet av avsnittet med. 
#1 - Lena

Jag har aldrig tänkt på Flynn och Lucy som par innan nu haha rackarns nu kommer jag ju se det nästa gång jag ser ett avsnitt haha.