Tycker jag bättre om dessa filmer nu?

Det finns ett par Marvel-filmer där ute jag verkligen inte tyckte om första gången jag såg dem, detta på grund av flertal anledningar. Därför tänkte jag att jag innan Infinity War skulle se om dessa filmer, för att se om jag tycker om dem bättre denna gång. Fortsätt läsa för att se vilka jag tyckte om bättre denna gång - och vilka min åsikt inte ändrat sig kring! Har exkluderat Age of Ultron då en recension kommer senare denna månad.
 
Nej
 
 
 
     Ant-Man
 
När jag kom ut från biografen efter att ha sett Ant-Man för första gången tyckte jag att det var en helt okej film. Jag tyckte att Paul Rudd var fantastisk som Scott Lang, och att den ändå var ganska bra. Hade inte jätte mycket att klaga på, förutom Michael Penas karaktär. Ant-Man för mig var medioker, men acceptabel. 
 
Nu när jag såg den igen, måste jag säga att jag tyckte mindre om den denna gång. Det händer ingenting i Ant-Man! Yellowjacket är med i bara några minuter av filmen, och han ska vara filmens skurk. Allt känns så konstigt. Vi får även inte jätte mycket Ant-Man action, vilket är tråkigt i en film om just den karaktären. Men jag måste ändå säga att jag tyckte om Hope mer än jag gjorde första gången jag såg filmen. Det kommer vara fantastiskt att se mer av henne i Wasp! Gav Ant-Man tre stjärnor denna gång. 
 
 
 
 
     Guardians of the Galaxy vol. 2
 
När jag såg Guardians of the Galaxy vol. 2 för första gången vantrivdes jag. Filmen kändes så otrolig dum, och jag kände att det inte riktigt fanns någon mening till det hela. Samtidigt som jag tyckte att Pratt som Star-Lord var värre än någonsin, och att Gamora fortfarande användes på helt fel sätt. Det enda jag tyckte om med volym två var egentligen Nebula och Rocket. 
 
Nu den andra gången jag såg den, igår, så hade jag precis samma åsikter när jag hade sett klart filmen. Det här är bland det sämsta Marvel har skapat. Jag tycker inte att den är rolig alls - och inte bra någonstans. Det enda positiva jag kunde se denna gång var hur otroligt snygg den var, speciellt i och med Egos planet. Annars? Katastrofalt. Gav Guardians of the Galaxy vol. 2 två och en halv stjärna denna gång.
 
Ja
 
 
 
     Spider-Man Homecoming
 
Innan jag såg Homecoming på dess premiär förra året var jag otroligt negativt inställd. Jag kände inte alls att det behövdes en ny film med Spider-Man, när det redan finns en lyckad trilogi och en misslyckas duologi. Denna tankegång bidrog antagligen till det faktum att jag inte alls tyckte om den här filmen första gången jag såg den. (Har också helt tappat bort min recension så vet inte riktigt varför film-mässigt). 
 
Men nu när jag såg den igen, med min nyfunna kärlek till Tom Holland, tyckte jag att det var en bra film. Tyckte om att Peter var så ung, och att den då även handlade om att han behövde hitta sig själv utanför dräkten. Tyckte om hans pappa/son relation med Tony. Tyckte om det mesta, helt enkelt. Tom Holland är även perfekt som en ung Peter Parker. Gav Homecoming tre och en halv stjärna denna gång.
 
 
 
 
     Guardians of the Galaxy
 
När jag först såg Guardians of the Galaxy när den kom ut för fyra år sedan, tyckte jag att det var en bra film. Men under dessa fyra år som gått, hade jag skapat en negativ syn på filmen. Detta inträffade antagligen när jag kollade om filmen kring bara några månaden efter. I alla fall så tyckte jag helt plötsligt inte om den första Guardians of the Galaxy filmen. 
 
Nu när jag såg om den igen dock, så måste jag säga att det här är en genuint bra film. Självklart har jag fortfarande mina klagomål - Ronan används värdelöst och Pratt som Star-Lord fungerar inte - men jag tycker ändå om den. Rocket Raccoon är helt fantastisk, och jag saknar vuxna Groot med hela mitt hjärta. Så Guardians of the Galaxy tycker jag verkligen om bättre nu. Den fick fyra stjärnor av mig denna gång.