Serietidningar jag ska läsa härnäst

 
America är en serietidning jag har velat läsa ganska länge. Blev först introducerad av hennes karkatär i rebooten av Young Avengers, och jag tyckte det var kul att hon nu fick en ny serie. Det finns dock två anledning bakom varför jag inte läst America ännu - 1. Den har fått relativt dåliga betyg, och jag tycker inte att det är jätte ofta en tidning med dåliga betyg faktiskt motbevisar det. 2. Kate Bishop är med, och därför ville jag läsa ut hennes solotidning först. Nu när jag har läst ut Bishops solotidning, så är det nog ändå dags. För om den inte är så bra, kommer jag ändå att få träffa Kate igen!
 
 
 
Det här är en serietidning jag främst kommer att läsa för att veta mer om karaktären innan Infinity War. Självklart skulle jag läst Gamora ändå, men kanske inte just vid denna tidpunkt. Jag tycker att Gamora är en karaktär som förminskas lite i filmerna, och därför ska det även bli intressant att se hur hon faktiskt är i sina solotidningar. Kul att få en backstory här innan vi får en backstory i Infinity War. Hoppas att jag tycker om henne, i alla fall! Har haft lite svårigheter med karaktärer lika Gamora (t.ex. Silk) förut. 
 
 
 
Young Avengers var vad som fick mig att älska serietidningar. Därför har jag självklart en softspot för serietidningar med grupper (älskade även Runaways). Ska alltså bli jätte roligt att börja en tidning med en grupp igen, nämligen Champions. Anledningen bakom varför jag väljer just den här är för att - 1. Min pojkvän älskar Champions, och han brukar vara ganska petig när det kommer till serietidningar. 2. Wasp och Ironheart (sidenote: ska läsa igenom Ironheart med) har precis blivit medlemmar i gruppen. Känns som att det här kommer bli fantastiskt!
 
 
 
Det här är en ny release. Det finns tidigare volymer med Domino (som jag inte har läst) men jag tycker oftast att lite mer moderna tidningar med kvinnliga huvudkaraktärer är bättre. Därför tänker jag börja här. Det finns just nu bara ett nummer ute av Domino, alltså inte mycket läsning överhuvudtaget, så det här är något jag får börja följa månadsvis om jag tycker om det. En anledning bakom varför jag är intresserad av just Domino är även för att hon ska vara med i nya Deadpool. Hoppas jag tycker om henne.