Filmrecension | Ingrid Goes West

 
 
 
 
     Handling
 
Ingrid becomes obsessed with a social network star named Taylor Sloane who seemingly has a perfect life. But when Ingrid decides to drop everything and move west to be Taylor’s friend, her behaviour turns unsettling and dangerous.
 
 
     Mina tankar
 
Ingrid Goes West är nog inte en film för alla. Det är en väldigt mörk film, på gränsen till thriller, som visar upp sociala medier och dess farhågor. Men det är även en väldigt rolig film, främst i och med Aubrey Plazas portättering av Ingrid. Detta är enligt mig en väldigt bra blanding av genre. Vad jag tycker bäst om med Ingrid Goes West är dock inte detta - utan portätteringen av psykisk ohälsa. Det är en väldigt radikal portättering, vilket jag tycker om. Vi ska inte älska Ingrid som karaktär, men vi ska sympatisera med henne. För hon vill ändå lösa sina problem, samtidigt som hon inte alls vet hur och upprepar samma misstag hela tiden. Detta är fantastisk att se, och jag tycker uppskattar verkligen hur vi får kliva in i Ingrids huvud. Jag tyckte alltså verkligen om Ingrid Goes West. Tankeväckande, rakt på sak. Detta var en film för mig. 
 
 
#1 - Film&serier bloggen

Den här har jag inte hört talas om förut, men den verkar vara riktigt bra ju! Måste kolla!