12 serier jag ser fram emot

 
The Enemy Within
 
Det här är en av de midseason-serier jag verkligen, verkligen ser fram emot. Det första avsnittet släpps i slutet på februari, och jag tror att det här kan bli riktigt bra. Jennifer Carpenter spelar huvudrollen, och den kommer handla om att FBI tar hjälp av "USAs främsta landsförrädare" (Jennifer Carpenter), för att lösa ett fall. Tycker alla trailers ser väldigt bra ut, och jag älskar Jennifer Carpenter.
 
The Owl House
 
The Owl House är en av två animerade serier som kommer att dyka upp på den här listan. Egentligen brukar jag ha ganska svårt att se fram emot animerade serier innan jag ser en trailer, eftersom mycket bygger på själva animationen. Men jag tycker att The Owl House låter riktigt bra. Finns lite bilder från serien hittills, som kommer att släppas av Disney Channel (vilket egentligen är det enda som oroar mig).
 
The Name of the Rose
 
Skrev ett inlägg  för ett tag sedan där jag tog upp period draman jag ser fram emot, men ett par serier på denna lista kommer också att vara period draman. Bland annat The Name of the Rose. The Name of the Rose baseras på boken vid samma namn från 1960, vilken redan har en filmatisering från 1986. Den kommer utspela sig i Italien på 1300-talet, och jag hoppas verkligen att det blir bra.
 
Snowpiercer
 
Snowpiercer med Chris Evans är en av mina absoluta favoritfilmer, och därför ser jag självklart även väldigt mycket fram emot serieversionen som snart kommer att dyka upp. Vad som är så bra med Snowpiercer är konceptet, att allt levande som finns i världen existerar på ett tåg som alltid åker, och åker. Det intressanta med detta tåg, är att det är klassindelat. Tror detta kommer fungera jätte bra som en serie.
 
 
The Umbrella Academy
 
När jag tog fram alla serier jag ville ha med på den här listan, valde jag mellan att ha med Watchmen eller The Umbrella Academy. Jag ser fram emot båda två, men jag tycker ändå att denna drar det längsta strået. Främst eftersom den utgår från en skola. Robert Sheehan lockar mig även, och det faktum att hela säsongen släpps på Netflix nästa vecka.
 
The Witcher
 
Jag har aldrig spelat The Witcher, jag har aldrig läst The Witcher, men min pojkvän har. Och jag är hundra procent säker på att detta kommer bli fantastiskt i serieformat. Speciellt om de väljer att avsexualisera den lite (vilket det verkar som, med de yngre skådespelarvalen). Är även väldigt taggad på att få se Henry Cavill i en ny serie, speciellt när han ska spela Geralt of Rivia. 
 
In the Dark
 
Först när jag läste vad In the Dark skulle handla om så var jag inte så jätte intresserad, tyckte det lät ganska larvigt till och med. Men sedan såg jag att Ben Stiller var involverad i skapandet, och det fick upp mitt intresse väldigt mycket. För om denna serie kommer ha en mer seriös utgångspunkt, så tror jag att den kan bli riktigt bra. 
 
Vikingskool
 
Listans andra animerade serie skapas också av Disney Channel, och heter Vikingskool. Varför jag tror denna serie kan bli bra, är för att den påminner mig om How To Train Your Dragon. Och vem tackar nej till det? Förhoppningsvis kommer denna bli riktigt bra, och att den inte kommer bli alldeles för barnslig och ramlar ner i massor av stereotyper om vikingar.
 
 
Whiskey Cavalier
 
Egentligen vet jag inte varför, men Whiskey Cavalier känns väldigt speciellt. Trots att den har en väldigt ordinär handling. Det är bara en speciell känsla som alla trailers och bilder bidrar till, att detta verkligen kan bli något. Det är även kul att vi har två väldigt etablerade skådespelare i huvudrollerna, Lauren Cohan och Scott Foley. Tror detta kan bli en av årets bästa serier.
 
Dracula
 
För ett tag sedan gick Netflix ut med att de skulle skapa en mini-serie om Dracula, tillsammans med BBC, vilket är något jag aldrig tackar nej till. Tycker det är en väldigt intressant historia, och en väldigt intressant mytologi, och att Netflix antagligen kommer att göra en fantastisk serie om det? Det är en dröm. Danska skådespelaren Claes Bang ska spela Dracula.
 
Proven Innocent
 
Proven Innocent är antagligen den serie jag ser fram emot mest på denna lista, och jag vet egentligen inte ens varför. Har haft ett nyhetskonto på Instagram kring denna serie i nästan ett år, och jag kan ärligt talat inte komma ihåg varför jag skapade det från en början. Men nu är jag väldigt emotionellt insatt i Proven Innocent, och jag hoppas verkligen att serien kan bli bra. Den har premiär nästa fredag.
 
The Luminaries
 
Sist men inte minst hittar vi en serie som baseras på en bok, The Luminaries. Denna serie, precis som boken, kommer att utspela sig 1800-talet i Nya Zeeland. Tror även att den ska innehålla mord, och massor av drama. Serien kommer att skapas som en mini-serie, och jag tänker nog att jag vill läsa boken innan den släpps. Men mord och 1800-tal passar alltid bra ihop. 
#1 - film&serier bloggen

Hoppas på att The Umbrella Academy blir bra - gillar alla trailers jag har kollat på hittills!

#2 - Lena

Spännande att se vad dem ska göra med Dracula. Har ännu inte sett den med Jonathan Rhys Meyers i huvudrollen men den står högt upp på Att Se Listan!

Svar: Tycker att den Dracula du nämner, med Rhys Meyers, inte var så himla bra!
Emelie Karlsson