Första intryck av Cloak & Dagger

 
Handling
 

Described as a superhero love story, Cloak and Dagger is based on the titular comic book duo who have appeared in Marvel Comics classics, including Spiderman and X-Men stories.The live-action interracial romance follows the duo, two teenagers from very different backgrounds, who find themselves burdened and awakened to newly acquired superpowers while falling in love. Tandy can emit light daggers and Tyrone has the ability to engulf others in darkness. They quickly learn they are better together than apart, but their feelings for each other make their already complicated world even more challenging.

 
Mina tankar
 
När jag först fick reda på att det skulle komma en Cloak & Dagger serie blev jag besviken - kunde de inte lägga pengarna på något intressant? Men sedan läste jag Runaways serietidningarna och såg Runaways serien och ändrade mig. För nu tyckte jag om karaktärerna, nu kunde jag se dem i en adaption. Nu såg jag istället fram emot serien, vilket resulterade i höga förväntningar. Därför var det tur att den här serien visade sig vara helt fantastisk! Om en ska jämföra, tycker jag att Cloak & Dagger är mest lik Agents of SHIELD av alla Marvel-serier. Det är mycket fokus på relationer. Men vad som är speciellt med Cloak & Dagger är att det även finns ett djup. Karaktärer som känns otroligt humana, verkliga trots dess krafter, samtidigt som serien även behandlar aspekter som alkoholism och polisvåld. Det blir lättare att relatera till Cloak & Dagger än till andra superhjälteserier. Detta - plus att Olivia Holt samt Aubrey Joseph är perfekta som Tandy och Tyrone - gjorde att jag blev otroligt positivt överraskad. Cloak & Dagger kan bli en riktigt stor favorit hos mig.