Mina tankar kring Glow

 
Det bästa och det sämsta
 
Det tog ett tag innan det kom igång på riktigt i denna första säsong, eftersom att det egentligen bara handlade sig om att lära sig allt från en början. Det var självklart inte alls lika intressant att se på som det var att kolla när de kunde allt sedan. Så mitt enda minus vore väl det, att det tog ett tag att komma igång (kanske lite jobbigt att Debbie alltid ska vara så irriterande också). Men sedan var det helt fantastiskt. Älskar hur Glow tog upp/visade upp feminism, sexism och rasism. Allt kändes så otroligt smart - med hur de tänkte, med hur de ville förmedla allt. Det här är en riktigt dröm-serie. Älskade att se alla dessa olika personligheter lära känna varandra med.
 
Säsongens bästa och sämsta karaktärer
 
När jag besvarar denna fråga så pratar jag alltid om den som var sämst gjord och den som var bäst gjord, inte den jag ogillar och tycker om (i alla fall inte främst). Här finns det väl inga karaktärer överhuvudtaget egentligen som jag inte tyckte hanterades på ett bra sätt, men självklart var det vissa en ville se mer av. Carmen, till exempel, Rhonda och Bash med. Vi vet inte så mycket om dem. Den karaktär som är bäst är självklart Ruth. Inte bara för att hon är huvudkaraktären, men även för hur hon fungerar med andra människor. Hon har en annorlunda dynamik med nästan alla människor i denna serie, och det är jätte kul att följa.
 
 
Det bästa och det sämsta
 
I den andra säsongen så har vi ett gäng tjejer som vet precis vad dem ska göra, vilket betyder att det aldrig finns någon seg uppstart som fanns i den första säsongen. Den här säsongen är istället bra genom hela - fantastisk till och med. Det som jag tyckte var bäst med den här säsongen var att vi fick lära känna mer karaktärer. Till exempel Bash, som fick ta mycket större plats i den här säsongen. Vi fick även fler inblickar i Sams liv, speciellt nu när hans dotter bor med honom. Det är bra att vi får se fler sidor av karaktärerna. Mitt enda klagomål, som Sam/Ruth-shippare, är att Ruth och Russells förhållande känns väldigt mediokert. Varför gillar de ens varandra? Känner de ens varandra? Tror dock inte detta förhållande kommer leva en säsong till.
 
Säsongens bästa och sämsta karaktärer
 
Denna gång måste jag faktiskt säga att säsongens bästa karaktär var Debbie. Hon utvecklades otroligt mycket, och vi fick se mycket mer sidor av henne som inte alls existerade i den första säsongen. Det var skönt att hon och Ruth äntligen skulle berätta för varandra vad de tyckte, så att de i alla fall kunde snudda vid en vänskap igen. Sedan tyckte jag även väldigt mycket om Bash och Sam i denna säsong. Fantastiska killar. Säsongens sämsta karaktärer måste jag tyvärr utnämna nykomlingarna - Yolanda och Russell. Det kändes som att det till slutet hade en enorm plats i serien, utan att knappt ha varit med. Tror dock att Yolanda kommer att bli fantastisk i en tredje säsong. Det vara bara det att hon inte fick så mycket skärmtid nu.
#1 - Elsa

Har inte läst vad du skrivit om säsong två än, bara säsong ett eftersom jag själv inte sett klart säsong två och vill bilda en egen uppfattning först. Men roligt att du gillar Glow! Tycker den är så bra och unik, älskar känslan, musiken och framförallt - kvinnorna.